Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Söndag 24 Augusti 2014 - Santiago

Italiensk familjelunch

Copyright © Bejjan888™

Lyckades inte somna förrän efter 2 på natten, så en sovmorgon var på sin plats idag. Klockan var strax efter 09.30 när jag slutligen masade mig upp ur sängen. Idag var jag bjuden hem till Michelangelos föräldrar på lunch. Trevligt! Så vi åkte förbi en affär med italienska råvaror och handlade innan vi åkte hem till hans föräldrar. Även om jag (som jag nog nämnt några gånger) är kräsen när det gäller mat så är pasta något som alltid går ner. Och till efterrätt bjöds det på Kirimoja-glass som var helt okej. En annorlunda smak. Det är en frukt, ett gräddäpple, som trivs och växer vilt i dalgångar uppe i Andernas bergskedjor. De hade en Kirimojafrukt hemma som de kunde visa mig hur den såg ut, och jag tror mig ha sett Kirimoja (eller Cherimoya som den kallas inom handeln) vid något tillfälle här hemma i Sverige i någon välsorterad affär. Efter god mat och trevligt sällskap gick vi hem till lägenheten igen och jag kände att det var dags att packa ner det mesta i resväskan redan idag. I morgon skulle det inte finnas mycket tid till att packa. För imorgon blir det äntligen av att åka slalom i Valle Nevado. Nog för att jag blev tvungen att ställa in min förbokade Santiago City Tour i morgon… men eftersom jag i princip redan sett allt som ingår i den turen så kändes det värt att ställa in och åka skidor istället.

För det var ju faktiskt skidåkningen som en gång var startskottet för hela min resa till Chile. Jag har alltid åkt längdskidor och aldrig lärt mig åka slalom. När min vän Michelangelo (utbildad skidinstruktör) fick reda på det lovade han att lära mig åka slalom om jag någon gång reste ner till Chile… det var ju liksom bara – challenge accepted! Det var ju bara att börja planera in en resa för hälsa på honom i Chile och lära sig åka slalom :) Jag menar… varför lilla Romme Alpin när man kan börja uppe i Anderna på 3000 meters höjd :P Haha, japp så galen är jag. XD
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sista biten hem!
14 veckor sedan
Indalsleden söderut
14 veckor sedan
På strövtåg i Vilhelmina
14 veckor sedan
Fatmomakke, Trappstegsforsen och Stalon