Stöd Ukraina

Davidps blogg

Söndag 5 Maj 2013

En lång taxiresa med jackpott!

Hehe, hur låter det? Vänta och se.

En liten oro börjar gnaga inom mig. Visserligen så är hotellet vi har nu skit men det är åtminstone tak över huvudet. Vart ska vi efter det?

Ekvationen med en konstant förbannad Philip, en understimulerad Emilia och en lite frustrerad Camila i ett sådär hotellrum var inte helt rolig att mentalt hantera. Detta kryddat med insikten att jag ej ville förlänga vistelsen där men samtidigt inte hade några vettiga alternativ, jag bokade detta hotell med andras omdömen som bas och se vart det tog oss? Hur ska jag kunna välja något bättre?

Dagen som sådan förflöt med att sova och hitta någonstans att äta. Philips sovschema var mer eller mindre fullt, han sov eller var trött hela tiden. Slem i halsen gjorde att han sov dåligt antar jag och inte var utvilad.

När dagen tagit slut och alla somnat slog jag mig ned vid datorn och gjorde en sökning på svenska för bra hotell i BKK. Förvånansvärt många verkade tycka att området vi var i också var helt ok? Jag blev förvånad och tog med mig den ungefärliga placeringen över ett par hotell men speciellt Stable Lodges som verkade ha en stabil nordisk kundkrets.

Jag begav mig ut i natten, försökte undvika alla menyer av alla dess slag och vandrade till Stable Lodges bland annat. Ett råtthål med mina mått mätt, billigt, men likväl ett råtthål. Och jag vet inte riktigt varför man vill ha synliga elkablar i duschutrymmet? Öka på spänningen? (ofrivilligt skämt där).

Jag inser att själv är bästa dräng men att jag behövde någon lokal förmåga så jag bad en ung taxichaufför att köra runt mig till ett par hotell han trodde var bra. Det första som händer är att han plockar upp en ung tjej som tydligen är hans fru. Jag inser att jag eventuellt gjort ett kardinalfel och just bett en thai om en tjänst och han valt att göra mig den tjänsten trots att det eventuellt går ut över honom själv.... med det i bakhuvudet inser jag att jag kommer att behöva betala honom bra för att döva samvetet.

Hursom, vi åker runt och han verkar förstå hur jag tänker tills slut. På slutet hittade vi tre riktigt sjysta hotell varpå det sista ligger precis vid en Skytrain-station med en egen ingång t o m! Smidigt!

På vägen tillbaka blir han invinkad i en poliskontroll. Jag kan tänka mig att polisen visste precis vilka som satt i bilen. Taxichaufför, vit snubbe i framsätet och en ung tjej i baksätet. Jorå, här var en festprisse på väg hem med dagens sängvärmare. Jag blev genomsökt efter vad jag antar var narkotika och som tur var hade inte chaffisens fru något skit på sig heller. Vi fick åka och jag kom äntligen hem. Tong fick jävligt bra betalt för en timmes arbete kan jag säga. Det dåliga samvetet försvann.

Camila och jag bestämde oss för Eastin Grand Hotel Sathorn. Bokade och gick och lade oss.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sammanfattning
11 år sedan
Kidzmania
11 år sedan
La dolce vita, Executive Lounge
11 år sedan
Första halvproduktiva dagen!
11 år sedan
Bra blir bättre
11 år sedan