Stöd Ukraina

Davidps blogg

Tisdag 7 Maj 2013 - Bangkok

Bra blir bättre

Middagen satte tonen för våra förväntningar för "våran" matsal på plan 5. Hotellet har 32 våningar och vi bor på våning 20. Jag tror att det finns någon lite exklusivare lounge längre upp som också serverar frukost för de som betalar lite mer för rummen,

Hursom, med middagen färskt i minnet kom vi till frukosten och kunde konstatera att det här hotellet var konsekventa och väldigt duktiga. Allt var klockrent. Superbt.

Direkt efter frukost gick vi till plan 14 för att bada lite. Nästan så att man undvek att plaska för mycket pga omgivningen och att alla vara rätt sofistikerad... alla utom oss då :). Trötta, mätta och glada beställde vi in några smoothies precis till att Philip gick in i väggen och ställde till med spektakel. När han är trött ska han få en tutte i mun och ligga i sängen. Allt annat undanbedes med fasthet och får han inte som han vill blir han precis som sin mamma, högljudd och oresonlig ;) Eller om det var lik sin far, jag väljer att inte svara på det.

Emilia och jag suger i oss våra smoothies och vandrar ner till mamma Camila. Väl där sovs det och vi engagerar oss i den aktiviteten.

Efter luren tar vi tåget till Siam och alla shoppingcentrum. Det ligger fyra st fyra till sex våningar höga shoppingparadis på linje. Vi når MBK men Philip börjar rätt snabbt att krokna och vi går lite pliktskyldigt igenom delar av varuhuset. Mitt omdöme av det hela är att det är krimskrams och skit. Jag hade önskat att något sålt bra kopior men alla verkar sälja samma dåliga kopior, dem som säljer kopior menar jag då.

Vi konstaterar att vi tycker det är lite tungrott att springa runt med bägge barnen och försöka shoppa, vi får se hur vi löser det, om vi ens ska försöka lösa det. Eventuellt får vi vid tillfälle sticka iväg en och en är tanken.

Väl "hemma" så har klockan börjat bli mycket och vi beställer, otippat, upp den godaste och mest välgjorda hamburgaren hittills. Ja, jag kanske har ätit ett par nu men till mitt försvar så har det inte precis dignat av möjligheter att äta genuin mat.

Det är nu tisdag natt mot onsdag morgon och familjen sover. Jag ska mina vana trogen försöka smita iväg lite. Denna gång till gymmet.

Morgondagen ska förhoppningsvis startas tidigt då barnen lade sig hyffsat tidigt, innan kl 23. Antagligen därför jag vaknade vid ett och inte kunde somna. Nu gym och sedan lura lite i väntan på den de övriga.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sammanfattning
11 år sedan
Kidzmania
11 år sedan
La dolce vita, Executive Lounge
11 år sedan
Första halvproduktiva dagen!