Lugn dag idag. Gick upp när jag vaknade, vilket var strax före 7. Är slutligen av med all jetlag och inne i den nya dygnsrytmen. Drog ned till munkaffären för en frukost. Skapligt kaffe har de och en sandwich kan de också trolla fram. Shoppade lite innan jag tog mig bort till bussterminalen. Hittade en minibuss, inte lika välfylld som igår, som tog mig de fyra och en halva milen ned till Donsol. Väl där tog det inte länge innan jag satt som passagerare på en tricykel, som är ytterligare ett vanligt färdmedel här nere. En motorcykel med en variant på sidovagn helt enkelt. Med hjälp av detta åkdon och chauffören då förstås, så var jag snart framme vid mitt nya
boende. Amor farm beach resort heter mitt nya tillhåll och här kommer jag att trivas. Har en egen bungalow, ett kortare stenkast från strandkanten. Stället påminner lte grann om Stefans mitt boende på Havelock på Andamanöarna för ett par år sedan. Ser nästan likadant ut förutom att standarden på sakerna är betydligt högre här. Men så kostar det också mer. 800 pesos natten, men det kan det vara värt.
Efter lunch så hann jag ned till havet för ett bad och att testa ut min nya snorkelutrustning. Har redan bokat upp mig för en tur ut på valhajsafari i morgon och då är det väl bra om grejorna fungerar. Men nu är det utprovat och klart.
Framåt kvällen drog jag och fyra andra boende här ut på en annan safari. Vi bordade en av dessa typiska småbåtar som man ser överallt och blev körda ut till ett ställe vid floden där hundratals eldflugor samlades. Eldflugor har jag sett förut, både i Thailand och i USA, men aldrig så här många samtidigt. Grejen är också att de synkroniserar sitt blinkande och lysande och det är sannerligen något förtrollande att se nästan hela svärmen glöda i harmoni.
Efter ett par timmar var vi tillbaka vid boendet, en upplevelse rikare och nu, ytterligare någon timme senare har jag fått i mig lite kvällsmat. Återstår inte mycket mer än att surfa runt lite, för att se vad som händer i världen innan nattsömnen får krypa på.
/Conny.
/Conny
Du verkar inte lida någon nöd. Här går allt sin gilla gång, tänkte ut och åka lite skidor idag eller imorgon, snö finns det så det räcker.
Har du inte tagit några bilder att visa upp?
Postman