Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Torsdag 26 December 2024 - La Libertad

Allting löser sig.

Dan före dan så fladdrade jag ned till centrum och såg till att mina vykort blev stämplade och därmed ivägskickade. Gick vidare ned till Surf City och satte mig vid en restaurang och kollade in folkvimlet ett tag. Där finns vid ingången tre stycken uttagsautomater så jag provade en en dem, men den visade sig bara ta lokala kort. Testade nästa, men den var ännu skummare. Verkade handla om Bitcoin och de ville att jag skulle ange mitt telefonnummer, så den släppte jag också. Den tredje höll några vakter på att arbeta med och efter att ha väntat ett tag så ramlade jag vidare. Uppsökte närmast bank, men där var en jättekö så den släppte jag direkt och satte kurs mot den andra banken i stan. Samma sak där, men nästa gång jag gick förbi där så insåg jag att alla skulle inte till automaten, utan flertalet gick in i banken så jag krånglade mig fram till automaten och behövde inte vänta så länge innan det blev min tur. Däremot så verkade den inte fungera med mitt kort för den ville inte ge sig ifrån sig några sedlar. Så jag fick lomma iväg därifrån tomhänt. Tänkte att det nog var kört, men fladdrade in till den första banken för tredje gången och skickade in mitt bankkort och den här gången började den spotta ut dollarsedlar i parti och minut. För säkerhets skull så plockade jag ut ytterligare en bunt. Dollar gör inget att ha lite extra av.

Slank in på en lite bar på hemvägen och fick mig en bira. Gott om kvinnor var det i baren och de var ganska kärvänliga med gästerna. Efter en stund så kom en av dem över till mig och började prata, men hon avvek när hon märkte att jag inte förstod spanska. Jag gick vidare till en restaurang i närheten och tog mig en matbit innan det var dags att gå hem.

På Julaftonen så tillbringade jag mycket tid nere på stranden eller lekte med de höga vågorna lite längre ut. Senare på eftermiddagen fick jag sällskap av några schweizare bort till en restaurang längre bort på beachen där vi fick oss varsin god cocktail att fira med. Passade också på att inta en lite godare måltid. Trevligt sedan att vandra hemåt I mörkret.

Juldagen mulnade det på lite, med hot om regn i prognoserna, men det blev inget av det. Tog det bara lugnt och hoppade i poolen några gånger.

Nu är klockan drygt 10 på förmiddagen och jag har packat ihop mina saker för denna gång. Tänkte vara kvar här någon timme till innan jag knallar iväg och tar en mindre shuttlebuss in till huvudstaden San Salvador. Incheckning från klockan två på mitt nya boende så det är ingen idé att jäkta.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Allting löser sig.
18 timmar sedan
God Jul!!
4 dagar sedan
Långsam färd.
6 dagar sedan