Efter frukosten igår så kände jag mig lite hängig och frusen. Så den allra mesta tiden igår gick åt att vila i sängen med sängkläderna tätt intill mig. Så när det idag var dags för frukost igen hade jag spenderat 19 av de senast timmarna i sängläge. Det hjälpte dock och idag har jag mått som vanligt. Dock kommer kvällskylan sakta insmygande nu när jag sitter och skriver det här, så min tröja åkte nyss på.
Träffade min hundkompis idag medan jag väntade på att mitt frukosthak skulle öppna. Hon var lika glad att se mig idag och visste knappt hur hon skulle bära sig åt för att vara så nära som möjligt. Försökte följa mig in på restaurangen, men det satte jag stopp för. Lite senare tog jag mig en promenad över till grannbyn San Pedro för att se hur där ser ut. Naturligtvis väldigt liknande. En by nere vid sjön som liksom San Juan är överhopad av turister från när och fjärran. Men här hade man en riktigt resebyrå som kunde ordna en transport åt mig till El Salvador i övermorgon. Har varit lite dåligt med sol och bad den senaste tiden, så jag
bokade ett boende vid kusten ända fram till annandag jul. Vill inte resa över de stora juldagarna.
Vi höres från La Libertad nästa gång./ Conny