Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Torsdag 5 Februari 2015 - Legaspi

Det flyter på.

Hittils verkar Filippinerna nästan lika lätt att resa runt i som Thailand t.ex. Beinner mig just nu i staden Legazpi nere i sydöstra delen av huvudön Luzon. Legazpi är huvudstad i provinsen Bicol, men annars inte så mycket att prata om. Förutom förståss att den ligger precis vid foten av Mayon, som betraktas som den mest perfekta vulkanen på planeten. Alldeles sockertoppsformad ska den vara. Ska ut och kolla in den i morgon så ska man kunna ge ett omdöme sedan.

Resan hit var som sagt inga större problem. Fick börja med en liten minibuss, där man med hjälp att ett extrasäte längst bak fick in 19 personer inklusive föraren.Kom till staden Turbina där en vanlig buss väntade på att ta mig vidare mot sydost. Vanlig och vanlig förresten, förutom att släppa av och plocka upp folk vid varje liten stad så hade vi ett större stopp på ca. en timme då de lastade de sista 4-5 raderna av sittplatser fulla med grönsaker. Vi som redan satt där fick vackert masa oss framåt i bussen. Ett par andra stopp för att sträcka på benen och röra på oss var också inlagda i färden. Vid ett av dem så fick jag tid att slänga i mig den mest ljuvliga portion av stekta nudlar med biff som jag smakat. Strax efter 11 på kvällen ankom vi till slut till Legazpi och jag letade mig fram till Dreams inn och cafe som fick bli mitt natthärbärge. Ett dubbelrum med badrum, aircondition och tv, som jag aldrig använder, till samma pris som mina andra boenden. 600 pesos/natt. 1kr= dryga 5 pesos. Sitter nu på ett Dunkin donuts för en kopp kaffe och en munk innan sängdags.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Hej du!

Såg någonstans att Winge var på väg. Verkar som de satsar hårt. Ska just till att äta lite kvällsmat med någon bira till. Hälsa gänget.

Skål/Conny
Postat 2015-02-06 13:10  Anmäl
Postis19 säger:
Hej Kompis
Är på väg till jobbet Ha Ha, hoppas allt flyter på. Ikväll blir det väl den vanliga ölen hoppas jag. Hallsta har fått ytterligare en exvikare, Fredrik Winge har anslutit.
Postman
Postat 2015-02-06 06:23  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Varmt o gott!
13 timmar sedan
Härliga dagar!
3 dagar sedan
Långt dygn.
6 dagar sedan