Mina dagar här i
Cancun är helt underbara. Kom hit i fredags eftermiddag och hade inga problem att leta mig fram till mitt
hotell då det ligger ganska nära den busstation jag anlände till. De bästa beacherna ligger ute på en reva land som sträcker sig runt en lagun som blir som en insjö, där krokodiler tydligen trivs. Man kan välja att bo därute, men de hotellen är dyra
charterhotell som en luffare som jag inte har råd med. Håller mig härinne i de centrala delarna där priserna är mer humana.
För att ta sig ut till beacherna så hoppar jag bara på en av bussarna som är märkta med R2 i fronten. Kostar bara 12 pesos. Så lördag och söndag har jag spenderat ett antal timmar med kritvit sandstrand att vila på och sakta rullande vågor som kysser mig när jag strider ut i vattnet. Helt ljuvligt!
Maten är som överallt annars på de platser jag varit på riktigt god och jag har frossat i allehanda rätter. Den mexikanska tacosen är dock en härlig favorit, som finns i alla möjliga varianter.
När jag ramlade hemåt efter min middag ikväll, så kom jag återigen att uppfyllas av hur privilegierad jag är som har möjlighet att resa och upptäcka så mycket som jag gör. Jag blir alldeles överväldigad över hur ljuvligt livet kan vara. En ynnest.
Får se om jag hinner med något bad i morgon. Jag behöver lösa min transport på tisdag. Har kollat online, men det verkar inte gå bussar från Cancun till min nästa destination. Kanske måste jag åka till någon närliggande stad och sedan hoppas på att hitta transport därifrån?
/Conny