Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Onsdag 27 November 2024 - Chetumal

Söderut!

Nej, det blev inget avslutande bad igår. Fick en av killarna som jobbar på boendet att hjälpa mig med att boka en buss ned till Chetumal. Den staden är gränsstad till Belize, men dit är jag inte på väg riktigt ännu. När biljetten var klar så skall den komma in till min mail, men precis som förra gången så kom ingen biljett. Jag fick vackert knalla bort till busstationen, visa upp mitt leg och få min biljett utskriven. Sedan var det försent att da ned till badet, så det blev en slappardag istället.

Min buss idag gick strax efter 12-draget så det var gott om tid att sova ut och inta min frukost. Bussen var punktlig så 10 över så var det dags att vinka adjö till Cancun för färden söderut. Första stopp var Playa del Carmen där det bl.a. kom en fransyska ombord som jag fick till granne i bussen. Hon bor i Belize och gav mig några tips om platser att besöka där. San Pedro som nog blir mitt första stopp där, hade jag inte ens hört talas om. Men nog om det nu, efter stopp i Tulum och Bacalar så var vi slutligen framme i Chetumal. Passade på att boka en bussbiljett vidare imorgon så att jag är säker på att komma vidare. 5 kilometer bort låg mitt boende och dit var jag inte beredd att knalla efter åtta på kvällen. Fick bli en taxi istället. Inte dyrt, cirka 35 spänn för den halvmilen.

Efter installation där så hann jag även ut för en välbehövlig matbit. När jag nu snart är klar med mitt författande för i kväll är det sedan dags för nattbädden. Klockan närmar sig 22.30 och det är sällan jag är uppe så sent.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Söderut!
22 timmar sedan
Varmt o gott!
3 dagar sedan
Härliga dagar!
6 dagar sedan