Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Måndag 6 Januari 2025 - Utila

Fin ö.

Två dagar går fort även på en sådan här fin liten ö. Boendet jag hade bokat var inte mycket att ha förutom att jag kunde checka in redan vid ankomst som var strax efter 10 på förmiddagen. Jag fick ett pyttelitet rum med gemensamt badrum ute i korridoren. Så redan första dagen så gick jag runt och kollade efter bättre. Var inte mycket som var nämnvärt bättre, men jag hittade ett hotell som kunde hysa in mig för 168 dollar en vecka. Ett skapligt stort rum med eget badrum så det hade kunnat funka, men så var det det där med vädret. Idag har det varit skapligt, men redan i kväll ska det regna igen och efter att ha grubblat de här dagarna så bestämde jag mig till slut att släppa ön och dra tillbaka till San Pedro Sula. Köpte biljett till morgonbåten som går klockan sju. Då borde jag hinna med en buss under förmiddagen från La Ceiba till S.P.S.

Men under tiden så har jag kollat in staden. Tog mig en promenad åt sydost till Coral View där man tydligen kan snorkla. Hade inte brytt mig om att ta med mina saker så hur pass bra det var vet jag inte. På vägen passerade jag förbi Chepes Beach som är den enda stranden på ön. Konstgjord, med hitforslad sand.

Vi höres om ett par dagar så får vi se var jag är då/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Fin ö.
1 dag sedan
Regn och åter regn.
3 dagar sedan
Nyår!
6 dagar sedan