Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Torsdag 2 Januari 2025 - San Pedro Sula

Nyår!

En nyårsafton utan något speciellt att rapportera om. Som på de allra flesta ställen i världen så orkar man inte vänta till tolvslaget med sina smällare utan det bangades på lite mest hela dagen. Ramlade ned till min lokala bar en stund på kvällen för att se om jag kunde fira lite med en cocktail, men några sådana finesser kunde hon inte stå till tjänst med. Efter ett par bira så gick jag därefter hem och lade mig.

Vaknade sedan strax före midnatt av att smällarna ökade i styrka så jag gick ut på en balkong för att spana in den raketuppskjutning som nog höll på närmare en timme. Det sköts upp raketer från flera platser runt om i staden och det var ett evigt gnistrande uppe i skyn.

Idag, nyårsdagen har nästan hela staden varit död. Jag tog mig en promenad bort till busstationen för att köpa mig en biljett vidare på min färd, men fick återvända med oförättat ärende då även den var stängd. Försökte boka en biljett på nätet och fick ett meddelande om att de mottagit min beställning och betalning och att biljetten skulle komma snart. Nu på kvällen har den fortfarande inte kommit, men den dyker förhoppningsvis upp. Kom på att jag troligen beställde den på fredag istället för på torsdag, vilket innebär att jag blir kvar här en dag extra. Det gör inget.

Knallade ut en liten stund nu ikväll, för att se om jag hittade något öppet, men nej, det är ännu mer stängt än vad det var på dagtid. Rena rama gamla tiders långfredag!

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nyår!
2 dagar sedan
Mot Honduras!
4 dagar sedan
Flexibilitet är bra.
1 vecka sedan