Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Lördag 20 Januari 2024 - Asunción

Svettigt!

Nja, några riktigt bra restauranger inom närområdet finns det faktiskt inte. Blir mest burgare och annan skräpmat. Letade ett bra tag efter ett ställe med bra recensioner, men det bygget var bara öppet fram till två på em.

Igår så tänkte jag mig att dra till busstationen för att lösa en söndagsbiljett till Foz du Iguazu i Brasilien. För att komma till stationen så var jag tvungen att byta buss efter knappa halva sträckan, men den buss som sedan skulle ta vid kom aldrig. Så det slutade med att jag gick de sista 6-7 kilometerna. Men biljetten fick jag tag i och glad i hågen så promenerade jag hela milen hem igen. Naturligtvis med ett vätskestopp på vägen! På sträckan så ramlade jag förbi Hard Rock Cafe och det bygget hade jag säkert inte observerat om jag tagit bussen som det var tänkt. Stängt dock när jag kände på dörren och lika bra var kanske det. Dyrt gissar jag. Jag vandrade till slut dryga två mil i 35 graders hetta så det var en fröjd att ställa sig i duschen efteråt.

Jag har några gubbar hemma som gärna vill ha några vykort då och då och jag gav mig ut på jakt idag. Tänkte att turistinformation skulle kunna hjälpa mig då jag inte sett någon tillstymmelse till vykort på tidigare dagar. Men där fanns inte ens någon engelsktalande person så det blev knivigt . WIFI hade de dock så via min översättningstjänst så kunde jag framföra mitt ärende. Inte för att det hjälpte mycket då de inte verkade förstå vad jag sökte. De skickade mig vidare till ett café i närheten av delstatskontoret. De hade heller ingen aning om vad jag pratade om, men efter mycket om och men insåg vi att jag nog måste knalla över till huvudpostkontoret i byn. Men innan det så han jag med att smaka på en ljuvlig citronpaj som de hade till salu. Väl framme vid huvudpostkontoret så visade det sig att de ej skickade någon post alls till Europa för tillfället då man ej hade fått klart med något flygbolag för transport. Ridå! Men jag valde ändå att se de vykort man hade och blev då hänvisad till tredje våningen där jag hittade ett litet kontor med något tiotalexemplar. De såg alla ut att vara från 70-talet och var ingenting att sända idag, så det var lika bra att det blev avslag.

För att citera Cornelius Vreeswijk "Annars så är det väl ungefär......samma turister här som där" / Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
23 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
25 veckor sedan
Sista rycket!
25 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
26 veckor sedan
Stillheten.
27 veckor sedan