Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Torsdag 25 April 2013 - Ota

Quinta do Archino

Copyright © Bejjan888™

Frukosten stod redo kl. 08.00 som tidigare dagar. Lite variation med brödsorter, annars i stort sett lika som tidigare under veckan. Enligt väderprognosen skulle temperaturen komma upp i ca +25°C och i princip molnfritt – härligt!

Lektionerna började kl. 09.00 och alla fick rida i ridhuset på förmiddagen. Idag red jag näst sist och fick rida själv för Francisco. Jag fick rida den underbara Ramalhete igen och idag blev det jobbigt. Inte nog med att jag hade Franciscos odelade uppmärksamhet hela tiden, som granskade både sits och mina händer, men också med avancerade moment såsom sluta i trav från första ¾-linjen och ut mot spåret igen. Det var inte många meter man hade på sig att förbereda hästen på den svängen och sedan få till sidvärtsrörelsen innan man var ute på spåret igen… men skam den som ger sig. Det gick bra till slut! Även en hel del andra sidvärtsrörelser och piaff och passage.

Lunchen serverades kl. 13.30 och bordet under vinrankorna på terrassen var uppdukat idag. Francisco satte sig ner och gjorde oss sällskap. Kyckling med sallad och chips och till dryck fick vi Sangria. Den här Sangrian var faktiskt riktigt god och en av de andra ryttarna försökte lirka ur Francisco receptet på Sangrian, men det var hemligt. Till efterrätt fick vi jordgubbsglass (verkade hemgjord) och jordgubbar. Mycket gott!

Efter lunch chillade vi vid poolen fram till dess att det blev lektioner igen. Kl. 16.30 drog det igång igen och lektionerna hölls återigen inne i ridhuset. En av de andra tjejerna fick rida på Ramalhete några minuter före mig. Sedan var det dags för mig att rida Ramalhete igen. Jag red en privatlektion för Francisco och fick jobba lika hårt som på förmiddagen. Piaff, passage och sidvärtsrörelser hörde nu till vanligheterna och det nya inslaget för dagen var galoppombyte. Välriden och skolad som Ramalhete var, så var det absolut inga problem att utföra galoppombyte eller rida samlad galopp på små volter. Nu började man känna hur trött man var i kroppen. Så intensiva dressyrpass var det länge sedan jag ridit och man var verkligen fysiskt trött.

Kl. 20.30 var middagen serverad. Soppa till förrätt. Nu hade vi fått soppa till förrätt hela veckan och det hade verkligen varit samma soppa, bara det att man stoppat i olika grönsaker i den och smaksatt den olika. Men basen var nog den samma. Varmrätten bestod av någon slags paj och auberginer. En exotisk fruktsallad serverades till efterrätt.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sista biten hem!
13 veckor sedan
Indalsleden söderut
13 veckor sedan
På strövtåg i Vilhelmina
13 veckor sedan
Fatmomakke, Trappstegsforsen och Stalon