Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Fredag 8 November 2024 - Mexico City

Mycket att se.

Mexico City ligger som i en gryta med berg runt omkring sig. Man brukar ibland läsa om smogen som håller hela staden i ett järngrepp och hindrar solen från att skina. Det är ingenting som jag har märkt av under de här dagarna jag varit här. Har väl kanske haft tur?

Hade från början tänkt mig att stanna två dagar och sedan dra till halvön Baja California. Men ändrade mig till fem dagar här i byn och sedan dra vidare. Så igår tog jag mig med metro och sedan buss ut till Central de Autobuses del Norte och köpte mig en biljett till Guadalajara som verkar intressant. Både bussar och inrikesflyg känns lite halvdyrt här i landet och den här färden på knappa sju timmar gick på 600 spänn.

Nåja, med biljetten i fast förvar så hoppade jag på en ny buss tillbaka mot centrum. Satte mig längst bak i bussen, men där var ett antal röda stolar reserverade för kvinnor och barn så jag fick vackert flytta på mig.

Tillbaka i centrum flanerade jag vidare för att se vad staden mer hade att bjuda på. Hittade fram till ett litet torg (Plaza Garibaldi) där det kommer musikanter (Mariachi) och spelar då och då. Hade tur att det kom ett gäng när jag satt och smuttade på en bira.

Sista dagen här i byn idag, så jag ska väl ut och se vad dagen bjuder på. Mina otränade ben känns redan betydligt starkare och solen gassar för fullt och temperaturen såhär 09.30 lokal tid visar 19 grader. Kommer att bli mellan 25 och 27 senare under dagen.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Marita59 säger:
Låter alldeles utmärkt ☀️😃
Postat 2024-11-08 16:51  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Mysig stad.
1 dag sedan