Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Torsdag 7 November 2024 - Mexico City

Framme i storstaden.

Vi landade faktiskt en timme före utsatt tid och efter att ha letat på en bankomat, så jag fick mig några behövliga pesos, så hittade jag snabbt ett av dessa bås där man förbetalar sin taxifärd. Skönt att slippa deala med chauffören om priset tycker jag. Flygplatsen här ligger ganska centralt så jag var framme vid mitt hotell redan vid femtiden på morgonen. Incheckning var inte förrän vid tre på eftermiddagen, men jag hade kollat om jag kunde få en tidig incheckning och fått till svar att det var ok för en kostnad av 360 pesos. Dock när jag anlände så fick jag betala fullpris för den första natten också. Funderade ett tag på att avboka, men det lockade inte heller att ge sig ut och försöka hitta ett annat hotell, så under protest betalade jag hela summan.

Brukar inte kunna sova så bra på flygplan, men hade denna gång lyckats nicka till ett antal gånger så jag behövde inte så många timmars sömn innan jag var redo för frukost och en vända ut på stan för att fixa mig ett SIM-kort. Det finns en kedja närbutiker som heter OXXO som säljer ett kort som heter telcel som man sedan fyller med surf.

Boendet mitt är ett ganska fint hotell med en stor och härlig dubbelsäng att sträcka ut i. Det ligger heller inte mer än två kilometer från det historiska centrumet, som är fullt av museer och historiska byggnader. Så både igår och idag så har jag vandrat ned dit och kollat in en del av det som finns. Hemma har det av flera olika orsaker blivit väldigt lite träning och det märks direkt nu när jag tar mina vandringar. Benen känns väldigt otränade. Men det kommer att bli bättre! Nu är klockan snart åtta på kvällen och det betyder att ni därhemma har tre på morgonen. Hade väl tänkt mig att resa vidare i morgon, men här finns så mycket att se så jag stannar ett par dagar till.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Mysig stad.
1 dag sedan
Mot nya mål.
3 dagar sedan
Mycket att se.
4 dagar sedan