Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Söndag 6 Oktober 2013 - New York

Madame Tussauds

Copyright © Bejjan888™

Och så kom regnet som vi förutspådde, eller ja det var mulet och duggade lite lätt. Och halva New York hade också tänkt samma sak, så vi var inte direkt ensamma om att gå på Madame Tussauds, kan jag säga. Det var olidligt varmt i entrén men som tur var hade vi redan köpt biljetter online så vi fick gå förbi alla som stod i kö (och inte hade förköpta biljetter). Men sedan blev det bättre temperatur när vi kom in i själva museet. Waxdockor av kändisar, presidenter och idrottare mm mm radades upp och de var välgjorda och liknade kändisarna. När man kom till rum där det var mycket folk visste man inte riktigt vem som var en docka eller riktig människa. Det var lite obehagligt när den man trodde var en docka helt plötsligt började röra på sig. Vi gjorde en snabb runda och var klara på cirka en timme.

Sedan skildes vi åt för att träffas senare på kvällen igen. Jag gick runt i en massa klädaffärer i hopp om att hitta några fynd. Jag gick både längs Broadway, 7th Avenue och 6th Avenue men hittade inget som lockade direkt. Däremot hade jag börjat få rejält ont i halsen så jag passade på att köpa halstabletter. Det var liksom inte en fråga OM man skulle bli förkyld här i New York utan NÄR. Halva New York gick runt och hostade och snuvade på gatorna så det vore ju ett under om jag hade klarat mig från förkylning. Vi träffades på Hostelet senare på kvällen och gick ut för att käka mat. Vi hittade en italiensk restaurang och beställde pasta. De hade dock hur mycket vitlök som helst i salladen.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sista biten hem!
13 veckor sedan
Indalsleden söderut
13 veckor sedan
På strövtåg i Vilhelmina
13 veckor sedan
Fatmomakke, Trappstegsforsen och Stalon