Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Tisdag 8 Oktober 2013 - New York

Love the Shoes...

Copyright © Bejjan888™

Sista heldagen i New York för vår del. Vaknar och känner mig ändå rätt pigg, jämför med gårdagen. Och nässprayen hade verkan både mot rinnsnuvan och mot svullnaden i näsan. Vi tog det bara lugnt idag. Gick runt i affärerna en sista gång för att se att vi inte missat något. Vi gick dessutom till Aerosol, skobutiken med extremt bra och serviceinriktad personal. Där blev det ett par snygga skor med klack (!) som går till allt – jeans, tights, kjol, you name it! Och jag är inte den som kan ta på mig skor med klack, men tack vare Aerosol var jag nu ägare av ett par! I love them :)

Vi stannade till på en restaurang och käkade mat innan vi skildes åt för att gå dit vi själva ville. Så jag tog mitt pick och pack och gick till Central Park. Slog mig ner på en parkbänk i the Mall och solen värmde gott. Efter en halvtimme så började jag gå mot 5th Avenue och kikade runt i klädaffärerna för att se om jag hittade något mer att köpa. Men jag kände mig faktiskt klar och nöjd med mina inköp igår… In fact, jag började känna mig klar med New York också (för den här gången)! Hemlängtan hade börjat krypa inpå en. Komma hem till maten man är van vid, dricksvattnet direkt ur kranen, se på TV, köra bil… men framför allt sängen! Vi hade en dagstur till Washington D.C. imorgon kvar, innan hemresan.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sista biten hem!
14 veckor sedan
Indalsleden söderut
14 veckor sedan
På strövtåg i Vilhelmina
14 veckor sedan
Fatmomakke, Trappstegsforsen och Stalon