Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Fredag 31 Maj 2019 - Gurgaon

Vad skumt.

Jag skrev ett inlägg igår, som jag först sparade för att korrläsa och sedan skickade iväg. Idag är det borta i cyberrymden. Nåväl, så kan det gå. Jag får försöka skriva ned det lilla jag hade att säga och fylla på med dagens händelser.

Det är hett!! Jag såg i någon nyhetsändningpå Al Jazeera att man väntade en kritisk värmebölja i Madhya Pradesh, som är staten som ligger närmast söder om oss. Jodå, såg jag när jag kollade på vädertjänsterna, de har riktigt varmt med sina 42-43 grader. Men då ska man veta att vi här uppe ligger på 45-46 om dagarna och ska göra så även hela nästa vecka. En av killarna på mitt hotell påstod att vi hade 49 idag, men det tar jag med en nypa salt.

Annars får jag lite skiftande besked. Att ta hem bågen till Europa kan jag glömma helt. Jag får helt enkelt inga besked vare sig från bilbesiktning i Sverige eller tullen i Grekland. Från Binu kommer ibland positiva besked att NOK är på väg, för att nästa gång vara negativa besked om att avvakta. Får jag inga klara besked därifrån heller så återstår inte annat än att boka in sig på tåget ned till Kerala. Där ska jag i alla fall kunna sälja "Bullen" utan NOC.

Idag är det fredag. Jag unnade mig att ta en tuktuk några kilometer för att leta upp en bar där jag åtnjöt lite lammjärpar, som jag sköljde ned med några Tuborg. Skönt att ta sig iväg från hotellrummet ett tag. Annars spenderar jag mycket tid där just nu på grund av hettan.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Skärpning flygbolag.
18 timmar sedan
Äntligen på väg!
1 dag sedan
Hemma.
30 veckor sedan