Det har som tidigare konstaterats varit mycket slättland. Men det som tidigare varit blandad odling med både grönsaker och olika sädesfält har sedan jag lämnade Delhiområdet och staten Haryana ändrats betydligt. I staten Uttar Pradesh, som jag befunnit mig i de senaste dagarna, har det övergått till att vara nästan enbart olika sädesfält. Idag så passerade jag ytterligare en statsgräns och i Bihar så ser det ännu så länge likadant ut.
Det här med att sitta och skumpa på en motorcykel verkar göra saker med mitt midjemått. Jag har fått börja använda det innersta hålet på mitt bälte och jag märker att jag snart måste göra nya hål. Nåja, här finns att ta av så det skadar inte.
Jag fortsätter att hinka i mig vätska under dagarna. Även här uppe i landet är det hett. Temperaturer omkring 40-strecket har vi varje dag så det är bara att fortsätta dricka. Mineralvatten och mangojuice slinker ned i mängder. Den sjukhuschef som skrev ut mig nere i Udaipur tyckte att jag skulle dricka mycket limevatten och kokosvatten, men det är inte så lätt att få tag i efter vägarna.
Mitt på dagen idag så passerade jag strax söder om staden Gorakpur. Där tillbringade Stefan och jag vår första natt sedan vi kommit till
Indien från Nepal för sex år sedan. Staden är inte mycket att skriva om och jag hade inga tankar om att stanna till där. Däremot fanns det en avtagsväg ned mot Varanasi, som jag gillade och för ett kort ögonblick så lekte jag med tanken på att göra en avstickare. Men då hade det gått ytterligare ett antal dagar och jag känner att jag nog inte har den tiden. Så jag fortsatte min färd. Jag stannade till vid en liten oansenlig vägkrog. Mest bara ett skjul egentligen. Men de kunde bjuda på en chicken curry med gott rotibröd som tilltugg. Det var gott som omväxling till det stekta riset.
Framåt femtiden så konsulterade jag google maps för att söka efter övernattning och hittade ett litet
hotell i utkanten av staden Gopalganj. Rummet här är inte så jättestort som de tidigare varit och sängen är en vanlig normal dubbelsäng, men det duger bra åt mig och priset var bara 700 rupies.
I kväll blir det en tidig sovtid då jag är lite pumsig.
/Conny