Copyright © Bejjan888™
Tyckte mig börja packa resväskan i tid, men som vanligt hamnade jag i tidsnöd. Halvt superstressad pinnade jag iväg mot bussen som skulle ta mig till Resecentrum. Med fullpackad bagageväska och ryggsäck var jag ganska ”uppvärmd” när jag kom fram till busshållplatsen. Efter några minuter ser jag till min förvåning att en annan buss kör förbi… Jag trodde inte att den linjen gick på helgerna men efter att ha kikat i busstidtabellen i telefonen inser jag att det numera gör det! Hade jag vetat det så hade jag naturligtvis tagit den bussen istället och sluppit stressa, eftersom den har en hållplats nästan hemma vid mig! Nåja, man lär sig nåt nytt varje dag ;)
Väl framme på Resecentrum satte jag mig och väntade in min reskamrat, tillika arbetskamrat. Det här var ju min sjätte ridresa medan det var min arbetskamrats första. Så hon var lite nervös. Tåget kom till tågstationen i tid och vi kånkade ombord våra väskor. Så kl. 15.55 lämnade tåget stationen och vi påbörjade vår resa mot Arlanda. Resan till Arlanda avlöpte helt utan problem och vi kom fram vid 17.53. Vi hade
bokat rum på hotell för att sova över, då
flyget mod Budapest skulle gå så himla tidigt imorgon bitti. Så hotellets transfer skulle avgå från hållplats 18. Som tur var har jag bott på samma hotell tidigare och visste var hållplatsen var. Annars hade vi nog irrat runt ett tag ;)
En gammal renoverad Scaniabuss kom efter en stund och tog oss till Best Western Arlanda Hotellby. Numera har flera hotell i Arlanda Hotellby gått samman och köpt in en stor buss som hämtar upp passagerare istället för att många hotell har en varsin liten transferbuss de ska köra med. Den är ju en bra grej för miljön. Tummen upp! Efter incheckning insåg vi att våra rum låg mitt emot varandra. Helt perfekt! Vi lämnade väskorna på rummet och gick iväg till restaurangen på hotellet och käkade middag. Sen gick vi och la oss i tid för att hinna med bussen tillbaka till Arlanda kl 05.30.