Igår blev en sådan här mellandag då jag mest fixade lite praktiska saker. Var iväg och köpte mig en bussbiljett till nästa resmål, vilket jag kunde göra inte alls långt från
boendet. Vilket var skönt då jag slapp ta mig till busstationen. Hämtade min tvätt som var snyggt inplastad och klar till ett billigt pris.
Vykort fick jag också tag i inne på en välsorterad bokhandel. Tyvärr hade de ej frimärken utan det fick jag gå till huvudpostkontoret och köpa. 45 minuters väntan tog det innan jag kunde få mina märken och skicka iväg korten. Skönt ändå att ha det gjort.
Vad härligt det är när man sett fram mot något och det visar sig vara så bra som man tänkt sig. Det hände idag då jag tog bussen ut till vattenfallen i floden Iguazu. Det var riktigt mäktiga fall. På en sträcka av 2,7 kilometer så kastar sig 6,5 miljoner liter/sekund, vid regnsäsong och den har officiellt börjat, nedför katarakterna via 275 olika fall. Som jämförelse så strömmar det 2,5 miljoner liter/sekund genom Niagarafallen. Riktigt häftigt och mäktigt att spendera ett par timmar där och få uppleva dånet från vattenmassorna.
Väl tillbaka till staden fick jag gå till min bakgata och smälta intrycken i ett par timmar. Det blir nog svårt att toppa det här, men jag har ett par ess i rockärmen framöver på resan. 🤠
PS. Man kan inte lägga ut filmer här på reseguiden, bara foton. Så vill ni se lite vatten i rörelse så får ni gå in på Facebook och bli vän med mig där. Conny Ahrenbark.
/Conny