Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Byte av boende.

Efter min frukost och koll av diverse nyheter och annat via internet så blev det en liten tur ned till beachen igen. Ett par kortare dopp, en stunds solande och en promenad senare så var det skönt att komma "hem" och placera sig under duschmunstycket.

Insåg sedan att jag måste göra något åt min boendesitauation då det är min sista natt här och det är i dyraste laget. Så jag knallar iväg upp mot "dansken" för att se vad han kommit fram till. På vägen dit blir jag hejdad av en ung vacker kvinna, som är från trakten, och vi börjar prata om ditten och datten. När hon hör att jag söker boende så försöker hon hjälpa mig och tar mig med till några potentiella boendevärdar, men inget av alternativen faller mig i smaken. Till slut så lämnar hon sina kontaktuppgifter till mig och låter mig vandra iväg med en man från Tjeckien, som nog fått sin ranson av öl för dagen. Men det var likadant där, inte särskilt intressant.

Ramlade vidare till "dansken" men det visade sig att han inte ens kunde bistå med frukost numera och ändå ville ha 35000 shilling/natt. Det är trots allt så att ju äldre jag blir så bekvämare blir jag med mina boenden. När jag var ung så gick det bra med en säng i ett dormitary, men numera så krävs ett rum med eget badrum och gärna både frukost och framför allt tillgång till internet. Borta är den tid då man höll kontakten med familj och vänner via poste restante på det lokala postkontoret.

Nåja sade jag och knallade iväg för att få mig för att få mig en matbit. Hade hittat ett riktigt bra matställe igår och jag återvände dit. Det är en mindre resort med restaurang, ett tiotal bostäder av klass och en fin liten pool. Av en händelse så hamnade jag vid ett bord nära en kvinna som hälsade mig välkommen och gärna snackade en stund. Det visade sig att hon ägde stället och när hon hörde om min situation så erbjöd hon sig ett boende på stället. Det här är definitivt ett upperclass bygge som hon har drivit i 16-17 år, men då jag förklarade för henne att var en världsluffare som var ute ett halvår eller så, så erbjöd hon mig ett kanonrum med en fin frukost och WIFI för 25$ natten. Det är över min budget, men då även de enklaste kyffen här kostar skjortan så var det inget att tveka på. Så från i morgon så bor jag som en kung.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Ok, hade nog trott att han skulle spela nu när det var finaler och kända hästar. Men 3:e blir nog bra. Säg åt Valle att skaffa Whatsapp så jag kan nå honom i Thailand. Vi blir nog där samtidigt.
Postat 2022-11-22 20:19  Anmäl
Postis19 säger:
Fick tag i Dolle, han spelar troligen 3 dec.
Postat 2022-11-21 17:22  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Inte mycket att få fason på. Kenya är stängt för mig så länge jag inte har något e-visum så det släpper jag. Jag har skrivit till resebyrån för att se om jag får några pengar tillbaka, men inte fått något svar ännu. Tvivlar dock på att det blir några.
Postat 2022-11-20 12:34  Anmäl
Postis19 säger:
Kul att boendet ordnade sig. Har du fått någon fason på Kenya strulet ?

Här faller första snön, inte mycket men ändå...
Postat 2022-11-20 12:00  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Långt dygn.
2 dagar sedan
Trevlig semesterort.
4 dagar sedan
På flygplatsen!
1 vecka sedan
Mysig stad.