Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Onsdag 18 Januari 2017 - Jambiani

Barfota i sanden.

Efter vår tredagars safari så var det ett gång trötta gubbar som återvände till Arusha. Mycket att skriva om också, så det inlägget får nog anstå någon dag eller två.

Igår så satte vi oss, tillsammans med ett femtontal andra passagerare, i ett litet propellerplanmed destination Zanzibar. Vi hade som vanligt bokat hotellrum via nätet och efter en timmes taxiresa var vi framme vid vår ackomendering. Det blir oftast rätt när man bokar via nätet, men då och då så stämmer inte rumsbeskrivningen.Det här var ett sådant här tillfälle och i stället för tre rum med badrum så väntade oss ett sådant och två rum utan eget badrum. Efter en stunds dividerande, på telefon, med vår manager så fick vi byta ett av rummen till att inkludera även nödvändigheterna. Mina två reskamrater fick ta de rummen med privat badrum, medan jag nöjde mig med ett i korridoren.

Innan mörkret slutligen lade sig över vår lilla by, så hann vi med att gå ned för att spana in beachen. Kanske inte så mycket att se just här, men vi ska i alla fall ned för ett dopp eller två under dagen.

Restaurangen som hör till stället vi bor på är stor nog för ett dubbelt så stort hotell och det känns nästan lite ödsligt när det bara finns gäster vid ett par av borden. Men maten smakade i alla fall bra. Vi satt kvar efteråt för att spela lite kort och därefter så bjöds vi på lite underhållning då ett lokalt band uppträdde. Det blev mest reggae, men man försökte sig även på lite jazzmusik. Kvällens höjdpunkt var när en dam drog av den gamla Hepstarsdängan Malayka som originerar härifrån.

De andra gubbarna gjorde en tidig kväll, men jag satt kvar till midnatt innan jag tog mig innanför det myggnät som omger sängen.

Nu har vi fått i oss en frukost och börjar göra oss klara för att testa vattnet på den här sidan av indiska oceanen.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
6 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
7 veckor sedan
Sista rycket!
8 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
8 veckor sedan
Stillheten.
9 veckor sedan