Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Lördag 14 Februari 2015 - Maasin

En dag på småbussar.

Uppe före tuppen för lite frukost. Lika bra att äta ordentligt på morgonen för sådana här dagar vet man aldrig när man hinner få i sig något nästa gång. Sedan var det bara att ta morgonbåten in till Victoria och vidare därifrån till Allen med en tricykle. Sedan gick färden med tre olika minibussar, via Calbayog och Catbalogan till storstaden Tacloban som förstördes så dramatiskt i den stora cyklonen för ett drygt år sedan. De största skadorna var mellan flygplatsen och staden och den vägen kom inte vi. Därför såg jag inte så mycket förödelse, lika bra är det, men visst en del hus och verkstadsbyggnader utan tak ocah en del byggnader som är fullständigt ihoprasade skymtade jag ändå.

I stan så blev jag avsläppt vid en terminal som inte hade några anslutningar söderut så jag fick ta mig ut till en annan station för att ta min sista van för dagen. Hamnade framåt kvällskvisten i den lilla staden Maasin som ligger i sydvästra delen av Leyte. Där slog jag nattläger och hittade ett rum på ett pensionat. Får bli en tidig kväll då jag är lite trött efter att ha kuskat runt.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Varmt o gott!
10 timmar sedan
Härliga dagar!
3 dagar sedan
Långt dygn.
6 dagar sedan