Jag har alltid levt efter grundtanken att det mesta ordnar upp sig och det brukar det oftast göra också. Så även den här gången!
Binu och jag fick ett positivt svar från fordonsregistreringen. Eftersom han ändå står som registrerad ägare av bågen så är det inga som helst problem för honom att sälja den själv. Det var som vi hade trott, men här är det som alltid bäst att kolla först.
Att betala mig via bank, visade sig vara betydligt värre. Det går helt enkelt inte att göra utlandsbetalningar mellan privatpersoner härifrån. Det är bara företag som kan skicka pengar den vägen. Men efter att ha kollat några privata pengaförmedlare så fick vi ändå napp. Vi hittade ett ställe som kan sköta om den detaljen och därmed är saken biff. Binu åtar sig att sköta om försäljningen av "Bullen" åt mig och därmed kan jag lämna
Indien. Dessutom har jag laddat ned "whatsapp" så vi kan hålla kontakt.
Nu på sena eftermiddagen har jag så
bokat mig en flygresa iväg från Indien! Strax före tre på natten till fredag så avgår ett plan till Dubai, vilket några timmar senare följs av ytterligare en luftfärd. Var jag sedan hamnar får ni se när jag landat och inrättat mig i en ny stad och ett nytt land. Det ska bli riktigt skönt. Jag älskar det här landet och folket här, men byråkratin håller på att ta kål på mig.
Eftersom resten av min resa inte längre sker på de två hjul som den startade på, så funderade jag på om jag skulle avsluta det albumet och starta ett nytt. Men jag kör färdigt trippen på samma album.
/Conny
Jag skulle behöva din mailadress.
Kul att du hör av dig. Vi syns snart för en matbit.
/Conny
Jag hittade hit till slut.
Helt på egen hand. Jag har följt dig ett tag nu. Vilket tålamod du har med allt!
Nu ska det bli skönt att lämna Indien och se några nya länder.
MVH/Conny
Vad synd med Bullen men jag tycker det ska bli kul att du kommer hem snart.
Tack för det fina kortet med tåget!
Trevlig fortsatt resa! Björn
Men du, var inte för säker.Det är långt kvar till den 19:e ;-))