Idag var vi på American Hospital för kontroll av lillan. Vi var där i maj och det har hänt en hel del med henne sedan dess. 7,7 kg och 70 cm lång. Det var dax för 2 shots + ett vaccin i munnen. De har ett gediget vaccinationsprogram, som det kändes skönast att följa. Lillan är en liten social tjej och var glad och jollrade med sjuksköterskan som skulle ta sprutan. När hon väl stack till tittade lillan länge, man kan tänka sig att hon undrade vad hon sagt för fel...Sedan kom tårarna och skriket....och en spruta till...Ursch vad det gör ont i hjärtat. Nåväl, det gick bra och vi kom hem. Vägen till American Hospital var intressant. Vi har varit hemma i Sverige i 2 månader och under tiden har det kommit upp ett helt nytt område vid Lakes, tågbanan som skall gå från
Jebel Ali till
flygplatsen har nått ända fram och det är om möjligt ännu mer vägarbete. De håller på att göra vägen som går igenom vårt område 3 filig. Vilket i och för sig kan vara bra vissa tider....Oj, vad det går undan. Jag är imponerad. Det är varmt. Barnen och jag skulle gå bort till poolen vid 15tiden. Det är ca 300 m. Vi gick ganska sakta och drack vatten på vägen. Termometern visade 45 grader. När vi kom fram visade det sig att den var stängd pga rengöring. Oj, då bröt vi nästan ihop av värmeslag. Det låter lustigt, men vägen tillbaka kändes milslång. Vi satte oss i
bilen för att åka till towncenter poolen i stället ( 5 min bilresa). Väl framme hade jag glömt mitt medlemskort....Så då fortsatte vi till våra vänner och badade i deras pool. När vi klev i blev det inte den där svalkande känslan... vattentempen visade 37 grader....De kyler de flesta pooler i området – men inte alla....Inte ens hemma går det att få kallt vatten i duschkranarna – på sin höjd ljummet. Ja, jag vet – jag skall inte klaga....Nu är det dax för sista passet med vår yngsta nattuggla....