Stöd Ukraina

Dubaiwifes blogg

Torsdag 22 Januari 2009 - Dubai

Nu är det vår!

Nu är det vår! Ja, det känns faktiskt så. Vi har faktiskt haft 3 veckor med lite kyligare väder på mornar och kvällar ( lite kyligare innebär 15 grader på morgonen och ca 25 på dagen.). Lilltjejen och jag brukar ta en promenad runt vår sjö, och nu är det fantastiskt vackert. Det är lite kyligt på morgonen och när vi går runt sjön så värms luften upp. Härligt. Idag när jag körde för att hämta sonen i skolan så vevade jag ner rutan. Det händer inte så ofta då det oftast är för varmt. Men idag var det härligt, armen nonchalant på fönsterkarmen, lite friska vindar i håret. Med det vill jag säga att raggartarmen ligger nog latent någonstans. Jag har faktiskt kört Pontiac när jag var 18 år. En gång.
Lilltjejen har fått sina första skor. Inte för att hon har promenerat så mycket, men ändå. Jag tänkte att vi måste börja skoträna henne inför hemresan i februari. Första gången med skor är rolig. Hon tycker mycket om dem. Så mycket att hon måste stoppa, sätta sig ner och undersöka dem ofta. De är rosa med glitter på. Såklart. Det finns inga skor i Dubai utan glitter. Det är kardborrespännen på, det är det bästa på hela skorna. Av och på, av och på. Vi kommer ibland fram till sjön, ibland inte. Idag hade vi med oss bröd till ankorna som bor i sjön. Det gillar lilltjejen. Brödet alltså. Hon äter och ankorna äter.

Idag var jag på min första yoga session. Många av mina vänner har lovordat denna yogaguru, och jag är beredd att hålla med. En indisk man med hästsvans, otroligt lugn som gick runt i gruppen och talade om vad vi skulle göra. ” Böj benen, andas, lyft det ena benet, sedan det andra, sedan armen, och så vänder ni på er så att ni har ansiktet uppåt..” Jag kunde inte låta bli att skratta för mig själv. Hur hade han tänkt att det skulle gå till?
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Pandoras ask - Jumeriah Beach
15 år sedan
Möte med polisen
15 år sedan
Nu är det vår!
15 år sedan
Khasab