Stöd Ukraina

Ingemar_es blogg

Fredag 19 Mars 2010 - Vejbystrand

Semesterplaneringar

Nu har vi den 19 mars och våra tankar framåt finns på vilka reseplaner vi har detta år.
Eftersom det blev husbilssköp sensommaren förra året är det ganska givet att detta kommer att vara en stor del av vårt reseplanerande.
Det som vi mest redan snackat om är en europaresa ner mot en del "gamla" öststater" som t.ex. Slovakien, Slovenien och Ungern. Kan bli flera.
Denna resa planerar vi tillsammans med syrran och svågern.
Tips tas tacksamt emot.

(Tjeckien var vi i höstas och det var ju en mycket trevlig upplevelse. Väldigt mycket golfspel blev det.
Bodde under en vecka i Karlsbad med besök i bl.a. Prag (se bilder därifrån på min bildsida).

Med väldigt mycket tvvärr blev det ingen thailandsresa i år, prioritet kallas detta!

Andra resmål är att uppleva Sverige, främst uppåt norra delen. Jag har varit i Norrland åtskilliga gånger och vill ju säga att ni som INTE varit norrut - "ta en tur". En otroligt vacker natur och väldigt trevligt folk!

Har funnit många vänner här på reseguiden som verkligen skulle vara trevligt att kunna få möjlighet att träffa. Inte minst i Norrland, men även på många andra orter här i Sverige.

Sedan kommer det att bli många weekendresor och då kommer både golfklubbor och fiskespö att finnas med.
Oj va det känns inspirerande när jag tänker framåt!
Dela med andra:    

Kommentarer
Femtioplus säger:
Hej Ingemar!
Vad smidigt med en husbil:) att komma ut i Europa på längre turer, men oxå här hemma i Sverige!
Så det ser ut som du/ni får en trevlig tid med husbilen... blir säkert många tillfällen till upplevelser av olika slag!
Håller med dig om Norrland, en bit dit för oss skåningar men väl värt göra detta... glöm inte dom olika platserna - Jämtland Härjedalen Dalarna osv - som ni passerar!
Javisst är det härligt att vintern släpper sitt grepp, vi får njuta av Våren men sen oxå använda sommaren och en bit vidare fram på året till alla våra Resor:):):) och få möjlighet att träffa släkt och vänner:)

Carpe Diem!!!
Postat 2010-03-20 11:05  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Husbilsresa norröver
13 år sedan
Semesterresa Europa
14 år sedan
Grillad kycklingfilé
14 år sedan