Jag har nu varit pa
Island i 1,5 vecka och jag kanner att jag sjunkit in i min nya verklighet. Jag vet nu att jag kommer att trivas och att Island inte var ett misstag utan ett harligt steg att ratt hall i livet!
Jag har nu ocksa fatt en bild av mitt jobb, jag har arbetat en hel vecka nu och jag tror det kan bli riktigt bra. Jag gillar att ga och vandra i mina egna tankar njuta av miljon och att bara fa finnas! Att vara brevbarare har ar ett skiftande jobb har jag lart mig, vissa dagar blir det 10 raka arbetstimmar medan det andra dagar blir 6...det kanns faktiskt valdigt att bra att det ar sa. Allting ar flytande och att slippa industrins fasta tider ar urskont!
Att vara brevbarare ger mig ocksa tva saker till har som jag ser som ovardeliga. Jag far en utmarkt mangd motion da jag ar gaende brevbarare, inte alla som far ga minst 5 timmar varje dag! Nummer 2 ar att jag far kontakt med samhallet har, jag far prata med manniskor och lara mig sprak, kultur och vanor.
Jag ser fram emot nasta dag men jag njuter ocksa av denna! langt ifran alltid man har den kanslan..ska se till att fa ihop ekonomin med sa kommer jag fa en underbar och bekymerslos sommar:)
Jag ska aven beratta att jag och mina nyvunna kompisar har var pa en roadtrip igar, vi kollade pa Geysrar, vattenfall och forstas det maktiga landskapet i ovrigt. Det ar valdigt ensligt utanfor Reykjavik gar att konstera och av det jag fick se igar sa ar allting en blandning av manen, prarien och snotakta fjall och berg. Stort for en naturalskare som mig maste jag saga!