Nu är förberedelserna i full gång. Första destinationen är till Bangkok med mellanlandning och vidare till Phnom Penh i
Kambodja för 6 dagar uppdelat på huvudstaden och Siem Reap.
Har
bokat hotellrum via internet (expedia). Har också en mycket god bild (från alla er som varit i Kambodja och bloggat på Reseguiden) av vad som finns att göra på dessa orter.
Vi funderar på buss eller tåg mellan Phnom Penh och Siem Reap, tips? Sjövägen låter inte ok enligt många.
Efter ankomst till Thailand har vi vår utgångspunkt i (Na)Jomtien några mil söder om Pattaya.
Eftersom vi (4 vuxna) varit där tidigare fick jag redan förra året kontakt med en kille som kör taxi. Honom har jag bokat till kanonpris jämfört med redan normalt billiga priser.
Östra och sydöstra Thailand är toppen. Visserligen finns det turister även här, men inte i den mängd som finns på västsidan. För oss känns det ännu mer genuint.
Vi har en passion i att spela golf och jag säger bara-vilket himmelrike!
10 till 15 olika banor inom bilavstånd från Jomtien, de ni.
Vad gör vi mer? Jo, utflykter söder ut och besök i Pattaya för tandläkarbesök och glasögonköp. Kvalité och med svenska förhållande mycket billiga priser.
Ett tips till alla er som köper Orchidéer på
flygplatsen, kolla där ni bor om det inte finns någon orchidéeodling i närheten-dubbelt så bra till halva priset.
Sist, men inte minst är jag glad att det bor folk i vårt hus under resan.
Har också ambitionen att "lägga ut" nytagna foton från vår resa.
Jag har varit i många länder, men det är få länder jag längtar tillbaka till som till Thailand.