Tisdag 21 November 2006 - Pakxé
HELVETE !!!
Åkte till Pak Se i tron att jag lätt kunde hitta bra förbindelser till överallt härifrån och nu visar det sig att så inte är fallet.
Jag kommer nu spendera 15 jävla timmar på en buss liknande den från Hanoi som jag svor på att aldrig ta igen. Bussen åker härifrån om 2 tim, åker till gränsen Laos-Vietnam och stannar där ca 4 tim mitt i natten för att gränsen öppnar kl 07 (fråga inte varför den ej åker senare härifrån, jag fick inget bra svar) åker vidare till Danang och tar tåget ytterligare ca 12 tim bara för att jag så gärna vill se Saigon.
Ibland kanske man borde kolla upp saker i förväg, jag kommer förmodligen lära mig det en dag.
Nu ska jag gå och äta...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gustav (gustavaulin@hotmail.com) kommenterade måndag 4 december 2006
heykostas! 9 dagari hanoi nu och borjar fa lite nog. grym stad dock. 3 natter pa new century blev det och jag gissar att vi traffade pa maffian lite gran. det blev i alla fall en del hennesy. ikvall driver det vidare soderut. hors
Jimbo (jimmy@mohlin.nu) kommenterade lördag 2 december 2006
Tjena! Låter grymt najs med allt... Glöm inte att ta flod vägen (Mekong) från Saigon till Phnom Penh... väl där...ät på The Boddhi Tree, min bästa måltid under 6 månader!
keep it real!
Kung Konstantin kommenterade torsdag 23 november 2006
Jävla resa. Den tog 20 tim istället för att den var överlastad med kaffe som skulle lämnas av på 200 ställen på vägen. Stoppet varade i 7 tim (inkl gränsövergång) där första delen spenderades i någons vardagsrum (läs hydda) tittandes på Champions League (Arsenal - Hamburg) med chauffören och en medpassagerare.
Fortsätt titta på internet, en vacker dag dyker jag nog upp där...
Dimmi(Bror, den smarta) (dimmi@unibase.se) kommenterade tisdag 21 november 2006
Det måste vara jobbigt att bara åka runt till en massa ställen i värmen.....Slå en signal hem till "vilken chaffis" o restaurang personalen när du får möjlighet. Dem frågar ett par ggr om dan om jag tittat på internet efter dig...
Mike M (mikael.martin@mrorange.nu) kommenterade tisdag 21 november 2006
Hahahaha, fan va jag skrattar ihjäl mig. Bra där Kungen! Kör kör kör!
Aleks (heineken@spray.se) kommenterade tisdag 21 november 2006
Hjulen på bussen går runt runt tunt.....
eko (eko1313@bredband.net) kommenterade tisdag 21 november 2006
Hallå Kungen !
Hörde att Avis har bra kampanj pris !!!
Lycka till Kungen
Anmäl
Jag kommer nu spendera 15 jävla timmar på en buss liknande den från Hanoi som jag svor på att aldrig ta igen. Bussen åker härifrån om 2 tim, åker till gränsen Laos-Vietnam och stannar där ca 4 tim mitt i natten för att gränsen öppnar kl 07 (fråga inte varför den ej åker senare härifrån, jag fick inget bra svar) åker vidare till Danang och tar tåget ytterligare ca 12 tim bara för att jag så gärna vill se Saigon.
Ibland kanske man borde kolla upp saker i förväg, jag kommer förmodligen lära mig det en dag.
Nu ska jag gå och äta...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gustav (gustavaulin@hotmail.com) kommenterade måndag 4 december 2006
heykostas! 9 dagari hanoi nu och borjar fa lite nog. grym stad dock. 3 natter pa new century blev det och jag gissar att vi traffade pa maffian lite gran. det blev i alla fall en del hennesy. ikvall driver det vidare soderut. hors
Jimbo (jimmy@mohlin.nu) kommenterade lördag 2 december 2006
Tjena! Låter grymt najs med allt... Glöm inte att ta flod vägen (Mekong) från Saigon till Phnom Penh... väl där...ät på The Boddhi Tree, min bästa måltid under 6 månader!
keep it real!
Kung Konstantin kommenterade torsdag 23 november 2006
Jävla resa. Den tog 20 tim istället för att den var överlastad med kaffe som skulle lämnas av på 200 ställen på vägen. Stoppet varade i 7 tim (inkl gränsövergång) där första delen spenderades i någons vardagsrum (läs hydda) tittandes på Champions League (Arsenal - Hamburg) med chauffören och en medpassagerare.
Fortsätt titta på internet, en vacker dag dyker jag nog upp där...
Dimmi(Bror, den smarta) (dimmi@unibase.se) kommenterade tisdag 21 november 2006
Det måste vara jobbigt att bara åka runt till en massa ställen i värmen.....Slå en signal hem till "vilken chaffis" o restaurang personalen när du får möjlighet. Dem frågar ett par ggr om dan om jag tittat på internet efter dig...
Mike M (mikael.martin@mrorange.nu) kommenterade tisdag 21 november 2006
Hahahaha, fan va jag skrattar ihjäl mig. Bra där Kungen! Kör kör kör!
eko (eko1313@bredband.net) kommenterade tisdag 21 november 2006
Hallå Kungen !
Hörde att Avis har bra kampanj pris !!!
Lycka till Kungen
Anmäl
Skriv kommentar
Visa alla
Senaste inläggen
Lite trist... 12 år sedan |
Ho Chi Minh, Saigon 12 år sedan |
Hjulen på bussen går inte runt runt runt hela tiden... 12 år sedan |
HELVETE !!! 12 år sedan |
Gummiring i floden.... 12 år sedan |