Stöd Ukraina

Vietnamprojekt2012s blogg

Torsdag 9 Februari 2012

Hello everybody!!!

Hejsan Sverige! Nu får ni lite uppdatering från oss elever här nere i Hanoi. Efter tillräckligt många dagar så kom vi på att vi lever i ett Big Brother hus, alla börjar gå varandra lite på nerverna. Dela dusch,toalett, sängar och sällskapsrum så får man inte en lugn stund men vi står ut några dagar till ;)

Utflykter har vi varje dag och vissa är intressanta medan vissa är mindre, skavsår i öronen har vi fått många av dessa reseledare som ska ta över och försöka prata engelska och upprepa "every body" hundra gånger på en dag! På morgonen idag så började vi vårt prepp pass till våran svenska middag på måndag som vi ska hålla i. Lite svårt att göra vissa grejer men vi fick anpassa oss efter deras kök. Att göra vanilj glass utan glass maskin och en halvdålig frys kanske inte är så lätt men vi får hoppas det funkar. Måste påpeka att glassen ligger bredvid en skål med frysta kyckling fötter och man vill nog inte veta mer vad som ligger i den frysen! På eftermiddagen så åkte vi till ett keramik ställe där vi fick se på hur man gjorde olika keramik saker och även testa på att dreja och gå på en keramik marknad. I morgon åker vi in till deras restaurang i Hanoi och ska vara med dom och laga mat senare så får vi förhoppningsvis shoppa lite innan vi avslutar kvällen på en restaurang.

Nu stänger jag ner datorn för ikväll och hoppas vi får någon uppdatering till innan vi åker mot snöiga sverige!

MVH Big Brother huset i Hanoi!
Dela med andra:    

Kommentarer
Jt1770 säger:
Hello Big Brother House!
Jag är så nyfiken - ingår Uffe, Håkan och Annelie i detta Big Brother Hus? I så fall förstår jag att ni har det jobbigt...
Vi tänker på er och pratar om er och undrar så hur ni har det. Det verkar som ni har ett tjoigt program - men kul. Hur går det för Ulf´s mobiltelefon? Maria har numera börjat jobba på spärrcentralen för borttappade saker.
Vi önskar er all lycka med middagen på måndag! Själv har jag provätit hos åk 2 idag så jag är allt annat än hungrig! Annelie och Ulf kan vara lugna, Maria, Micke, Eva-Nina och eleverna skötte sig perfekt! Kramar från oss alla till er alla -
Tjing tjong
Johanna
Postat 2012-02-09 16:00  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Avskedsmiddag
12 år sedan
Fredag
12 år sedan
Hello everybody!!!