Stöd Ukraina

Givenchys blogg

Måndag 6 November 2006

Hej hej!

For tva dagar sen sa lamnade jag sydney o akte till melbourne istallet! Sista dagen innan avfard gick jag o Lisa pa en show, showastoppers for att vara exakt (aussie sangare som framfor broadway-latar) pa opera huset. Det var magnifikt! Sen gick vi o tog ett glas vin i opera baren o satt dar o tittade ut over hamnen o blandades av stadens ljus. Romantiskt va?! haha. Dagen efter bar det ivag till Melbourne. iofs pa kvallen, men jag var ganska trott hela dagen o lag o tog det lugnt i tv-rummet med en massa folk. Det ar sa latt att fa kontakt med folk bara man vill det.. Man far ju minst en ny bekant varje dag. Sant skulle nog inte handa i Sverige. Iaf, kl 19 bar det ivag. 13 timmar senare var vi framme i Melbourne. Det gar inte ens att jamfora med sydney.. Sjalva staden kanns ganska liten, men det finns en massa fororter. Laga envanings hus, sma tomter osv. Jag och Lisa bor hos en kille som heter Paul, som Lisa bodde hos forut nar hon arbetade i Melbourne under 5 manader. Han ar hur kul som helst! Han ska precis som Lisa aka hem snart..
Det ar lite mer laid-back har ocksa. Aven fast Sydney inte ar sa hektiskt (om man jamfor med london) och man traffar inte lika manga turister, eller sa har man lart sig att kolla pa de ratta platserna efter aussies. Kan vara sa. Iaf. Var ute igar. Det var trevligt, vi har upptackt att om det ar ett utestalle som har gastlista sa ar det bara att ga bestamt, som man menar att man ar for bra for gastlistan. Fungerar faktiskt. Det var sa vi kom in pa ett stalle igar. At pa veggie bar (Linda du har ratt, saaaa gott! mummms), bor ganska nara dar just nu, by the way.
Imorgon kanske vi ska pa en bbq i ett rikemans omrade.. Vi ska se ut som hippies o ata vegan mat tror jag. Sen pa lordag ska vi pa melbourne cup. Maste kopa en hatt, tydligen sa henger allt pa hatten nar aussies gar till galoppbanan. De blir helt forvanade nar man sager att horseraces far svekskar att tanka pa gamla gubbar med olmagen utstickande under sin for korta t-shirt. Har ar det extremt uppklatt som galler.
Ser ut som jag sak aka tillbaka till Sydney om tva veckor, tjejerna har tydligen hittat en lagenhet i bondi junction(mellan staden o stranden) o far flytta in pa tisdag om vi far den. Sa da ar det dags att soka jobb snart.. Tillbaka till verkligheten. :( Fast jag langtar lite. Det borjar bli trakigt att gora ingenting. Speciellt nar vadret ar sa har.
Jag markte idag att jag redan blivit mer.. saker. Har kommit fram till att det inte ar sa farligt att fraga efter vagen, eller prata med folk man inte kanner (sa lange de inte ser ut som junkies). Plus, vart man an gar, o hur fel man an gar sa gar det alltid att komma ratt igen!

Time to go!

saknar er alla, puss o kram,

sundra.
Dela med andra:    

Kommentarer
Lindalainen säger:
Hej raring! Det låter som att du har det alldeles underbart där borta, åh du anar inte hur mycket jag avundas dig! Melbourne cup, det var värst, jag har faktiskt aldrig sett så många överklass-snobbar på ett och samma ställe som under förra årets hästkapplöpningarna i Melbourne. Med en tjusig hatt kommer du smälta in fint. Åh du måste skvallra om er hippie-bbq sen, det låter farligt! Det farligaste jag varit med om på sistone var när jag halkade i Dianas trappa höromkvällen. Men på fredag, då blir det 70-talsfest på Silja Line och där vet man aldrig vad som händer, hehe! Det blir nog dock inte lika spännande som dina encounters med diverse tokar där borta... där nere? Jaja men hälsa alla australienare att jag älskar dem, okej? En viss svenska hyser man ju en del känslor för också, men ack enligt rykten är hon visst för alltid förlorad till landet down under. Kom ihåg att maila detaljer om dina eskapader med alla hunks och andra trevliga! (den eviga torkan i sverige råder ännu) puss!
Postat 2006-11-09 00:50  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hej hej halla!
17 år sedan
Surfers Paradise
17 år sedan
Jag lever fotfarande!!
17 år sedan
Melbourne again!
17 år sedan
Hej hej!
17 år sedan