Stöd Ukraina

Givenchys blogg

Fredag 24 November 2006

Melbourne again!

Jaha, Lisa akte i onsdags, Kritstina i torsdags, Paul pa onsdag, Alan pa torsdag och jag till sydney pa torsdag. Nar jag ar dar kommer aven Bjoern (svensk) och Tim aka vidare ut i varlden. Jag kom fram till det nu i veckan, att alla manniskor man traffar o sager hej till, maste man aven saga hejda till, en del for alltid.. Jag gick runt en dag och tankte pa detta, men sen kom jag fram till att man far ju vara glad for att man iaf fick chansen att saga hej..

De senaste tva veckorna har mycket hant.. Dels var det Melbourne cup, snobbar, hattar, klanningar, fulla manniskor, tre tjejer o sex linor pa toaletten. Yeah, you name it. Men dar traffade jag nagra av de mest knasiga och roligaste manniskorna nagonsin. For det ar ju det allt egentligen handlar om, att ha kul (och att bli fulla) fick jag forklarat for mig.

Jag har aven turistat runt lite for mig sjalv (underbart ibland faktiskt), sett en massa parker, strander, byggnader, skulpturer m.m.

Vi (jag, Lisa, Paul, Kristina, Goran, Rose, Cecilie, Sarah) hyrde tva bilar och akte ut till lite olika vingardar och naturreservat i Yarra valley. Skulle vilja vinna en miljon o satta mormor o mamma pa en vingard, jari och hannes pa ett race och jonna.. i biblioteket? hm.. Det var kul, annorlunda. Naturreservatet var haftigt, det ar ju inte som att ga i skogen i sverige.. Men jag kan inte slutat tanka pa ormar, men det kommer kanske med tiden.

Det ar sa svart nar man skriver har, for alla vill veta vad man gor, medan man sjalv vill beratta vad man upplever kanslomassigt, man glommer bort den biten att det ar speciellt for en svensk att aka ut till en vingard osv. Man ar sa upptagen med att tanka o kanna hela tiden.

Det ar valdigt annorlunda fran sydney, och jag skulle kunna bo pa bada satallena, men nu har vi (jag och fyra brittiska tjejer) en lagenhet i bondi junction, sa det ska bli spannande. Vi kommer bo 15 min fran stranden och tillrackligt nara staden for att inte behova bli uttrakade :) De andra har flyttat in, och jag kommer anlanda pa torsdag. Jag saknar dessa jantor sa mycket, ska forsoka lagga in bilder i veckan sa ska ni fa lite ansikten att pussla ihop med namnen.

Iaf. Nu ska jag ga. men skriver snart igen, promise.

puss pa er alla!
Sundra
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hej hej halla!
17 år sedan
Surfers Paradise
17 år sedan
Jag lever fotfarande!!