Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Lördag 27 April 2019 - Katmandu

Går i väntans tider.

Här händer inte så mycket. Den, i mitt tycke, vettigaste fraktgubben sände iväg ett mail till en kollega i Delhi för att få prisuppgift om frakt av motorcykeln till Europa. Har sedan inte hört något från dem. Inget ovanligt när det gäller indier, att svara på mail är inte den starkaste grenen om man säger så.

Jag skickade också iväg mail till den organisation som på papperet är ansvariga för CDP i Indien. Det fanns två mailadresser, så jag skickade till bägge. Bägge mailen studsade tillbaka och visade sig inte vara giltiga. Typiskt!

Binu håller på sitt håll nere i Kerala på att hjälpa mig med att skaffa dokumentet jag behöver. Men ännu så länge så visar det sig också vara fruktlöst.

Det verkar allt mer som att jag måste tillbaka till Indien och försöka få bågen fraktad därifrån. Med eller utan CDP.

Mitt indiska visum löper ut på tisdag, så händer inget oväntat under helgen så får jag ta mig till den indiska ambassaden och fixa ett nytt på måndag.

Jag tog mig iväg till fots igår på en liten sightseeingtour. Knallade bort till Durbar Square som för tillfället är fyllt av byggnadställningar, då det restaureras en hel del. Alldeles i närheten finns Freak Street, där alla hippies höll till på 60-70-talet. När Stefan och jag var här 2012 så fanns lite skyltar och sådant som påminde om den tiden, men numera är det som vilken gata som helst i staden.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Varmt o gott!
18 timmar sedan
Härliga dagar!
3 dagar sedan
Långt dygn.
6 dagar sedan