Stöd Ukraina

Ingkas blogg

Fredag 23 Oktober 2009 - Jomtien

Försök inte slingra dig...

.då du ska korsa en gata här i Thailand, för då kan det gå illa, riktigt illa. Släng en blick åt bägge håll innan, under tiden och efter du korsat gatan. Som Sir Väs, ormen som ligger utanför mitt grindhål, han slingrade sej.

Det värsta av allt är att denna olycka har skett precis utanför huset jag hyr, precis utanför min grind. Där ligger han mosig och blodig. Precis som det gick för en av mina ofrivilligt införskaffade katter som jag blivit fodervärd åt. Också det precis utanför grindhålet. Också den ett offer för en smitning. Ruskigt!

Här utanför huset på gatan i detta kvarter brukar det passera en kärleksstinn mopedist. En sisådär 15-16 -årig liten ligist. Av skäggfjunen att döma kunde han ha varit i vilken ålder som helst då detta folkslag lider brist på skäggväxt. Däremot finnarna i ansiktet, de avslöjar att han har lite hormonrusningar och varierande fetthalt i sin uppkäftiga uppsyn. Moppen han gasar fram på har ett ljud liknande en taskigt trimmad skördetröska men en fart som ett hyggligt imponerande sportplan. Med det ljudet och den farten fräser han förbi då och då för att försöka imponera på dom små unga tjejer med något mindre hudfett och två körnslag i ryggen som bor här i området.

Full av hormonrusningaroch rosa sken i blicken händer det att ett och annat levande väsen får sätta livet till under svärmandet. Denna gång råkade det vara en orm, vilket man inte sörjer allt för mycket över. Mer kändes det då kissen fick sätta livet till.

Normalt sett körs det lugnt, i alla fall i detta kvarteret där jag bor. Värre är det på trafiklederna. Det är en enkel och simpel regel som gäller: Störst går först! Körkort och trafikvett tillhör tyvärr inte självklarheterna i detta leendets land. Hur som helst, då ni besöker Thailand – försök inte slingra er!

Go' middag alla kärlekskranka!

Läs mer på http://www.fokusthailand.com
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Denguefeber
14 år sedan
Nattliga strandaktiviteter
15 år sedan
Fotboll och halsmandlar