Har hunnit se lite mer av staden. Igår så hamnade jag vid en fotbollsmatch som spelades på en förskräcklig plan just på andra sidan floden. En gång i tiden så har det säkert funnits gräs på hela planen, men numera så är det bara små fläckar kvar av det underlaget, resten är sandjord. Spelkvaliten var inte heller så lysande, men på en bra plan så kanske lagen kunde hävda sig i div. 4 hemma I Västmanland. Jag blev dock inte kvar särskilt länge.
Det är ganska långt bort till
flygplatsen där även Tikabus huserar så i förrgår tog jag och försökte boka en buss på nätet för min vidare färd. Provade att boka till i dag, men då fanns inga platser lediga, så avfärd fick bli på onsdag. Men det går lika bra.
.
Idag tog jag mig en promenad bort till Chelato Ucles, som är nationalarenan för fotboll här i landet. Den ligger bara cirka 1,4 kilometer från mitt
boende så det var inga problem med att vandra dit. Hade turen att en av portarna stod öppen, så jag frågade några arbetare där om jag fick komma in och ta några foton och det gick bra. Därinne fick jag se en stor fin öppen arena där det bara spelas fotboll. Det ni, Svenska fotbollsförbundet!
Vi höres när jag kommit till nästa resmål/Conny