Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Torsdag 4 April 2019 - Kishangarh

Det är varmt.

När jag i början på förra veckan anlände till Udaipur, så slogs jag av hur svalt där var. Hettan nere i södra Indien fanns inte alls här och det var ganska behagligt att vandra runt i staden. Den här veckan har superhettan hittat även till de här trakterna och under färden idag har temperaturen överstigit 40 grader med råge. När jag stannade för kvällslogi så var det enligt google 41 grader och nu vid tiotiden så har det bara sjunkit till 32. Trots att jag häver i mig litervis med vatten och annan dryck så förslår det nog ingenting mot den mängd jag förlorar.

Jag kommer inte att kunna besöka ambassader förrän nästa vecka, så jag har därför inte någon jättebrådska på min färd upp mot Delhi. Så redan vid tretiden på eftermiddagen började jag se mig om efter ett boende. Det tog dock ett tag att hitta något då flera av hotellen bara tog indiska medborgare. Men till slut blev jag inkvarterad på ett ställe en 8-9 mil söder om Jaipur.

Rummet är väl inte jättestort, men har ändå tre sängar så jag kan välja och vraka. Den tillhörande restaurangen är vegetarisk, som så många efter vägarna. De fixade till en sallad, med rotibröd och kaffe till det. Gott!

Härifrån är det mindre än 40 mil kvar till huvudstaden och tanken imorgon är att ta mig ganska nära, så att jag får gott om tid att leta boende vid ankomst på lördag.

Klockan har blivit över tio på kvällen. Dags att skölja ned dagens sista mediciner. Lär inte kunna sova ännu på ett tag, men till slut ska väl John Blund dyka upp.

God natt/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Skärpning flygbolag.
18 timmar sedan
Äntligen på väg!
1 dag sedan
Hemma.
30 veckor sedan