Torsdag 4 Maj 2006 - Sverige
ARLANDA Terminal 2
Bagaget vägde 25.7 kilo. Mestadels består det av presenter och beställningar som Norrlandspölsa på burk, ostlöpe, stickade bäbiströjor, bakakakböcker, andra presenter speciellt utvalda eftersom dom är platta till formatet samt en hoper SR Gävleborg-tröjor. Mina egna kläder tog bara en tredjedel av väskan.
handbagaget väger 12 kilo; inspelningsutrustning, dator, och typ vatten och smink och en jacka som nog är aldeles för varm men mamma säger att man ska frysa in hösten och svettas in våren.
Väl incheckad så skulle jag fixa lite svensk sprit till Sven Svensk (jo han heter så) i Kanada och precis då höll man på och packade ner hela taxfreebutiken så det enda jag kunde köpa var miniatyrabsolutflaskor med konstiga smaker. Sätter hoppet till Heathrow istället. Jag har sovit åtta timmar på sjuttiotvå plus att jag fick in ett cat-nap på tåget från Gävle. Tänkte det var lika bra att vara riktigt trött på resan. En gång var jag vaken från Kina till Stockholm via Köpenhamn och det var så utomordentligt tråkigt. Dessutom satt jag brevid en fet yngling som tuggade högljutt på konstigt kinesiskt godis medan han spelade ljudliga spel. Jag har öronproppar med mig nu.