Torsdag 27 Juli 2006 - Sverige
Latvia II - Arturs Irbe
Nu har jag varit i Riga i hela sju timmar. Det var tiden vi fick på oss mellan ankomst med Viking Line och avgång. Vi promenerade väldigt mycket. En av anledningarna till detta promenerande var att jag ju tvärsäkert utan att jag tidigare besökt staden visste var Stockmann låg. Det visade sig att det gjorde jag inte alls och eftersom min lillasyster inte har något som helst lokalsinne så följde hon mig ... och en timme senare visade det sig att vi startat vår promenad mot Stockmann med endast en halv kilometer till destinationen. En blind leder en blind...
Jag gjorde av med 405 kronor. För det fick jag en stor öl, en greksallad, två magneter, två flaskor ryss-champagne, en flaska georgiskt mineralvatten, chokladpudding och två bärnstensarmband!
Solen sken och alla killar var jätte söta och påminde verklingen om sångaren med dom roliga benen i Brainstorm. De flesta orden slutade på s och det var ingen ände på kaf'eerna och barerna, i alla fall på det lilla område som vi hann avverka på vår dagsutflykt i den baltiska huvudstaden.
Väl tillbaka på båten lyckades jag, mitt arsel, radera samtliga bilder i min digitalkamera så nu måste jag vänta på min systers bilder...
På själva kryssningen såg nog jag white-thrashigast ut eftersom min lillasyster fått på mig ett kammo-mönstrat jättetight brottarlinne med guldtryck...