Stöd Ukraina

Ccs blogg

Torsdag 17 Augusti 2006 - Sverige

Göta Kanal

Jag har fiskat mina första kräftor! Vi var vi Göta Kanal i Motala och latde ut burar och håvade. Jag agerade fotograf hela kvällen och slapp på så sätt ta i dem. Fegis! Nja... Jag är skitallergisk mot skaldjur och jag blev det när jag var 23 så jag vet hur gott det egentligen är. Tänkte att det var väl lika bra att inte ta i dem överhuvudtaget. Detta stoppade mig dock inte från att koka dem levande och delta i värsta kräftskivan dagen efter. Vi hade hattar på oss och girlander i taket. Dessutom såg kräftorna godare ut än de som man köper i affären. Fyra fulla hinkar fick vi ihop gubevars. Uncle Sven i Kanada hade inte samma tur. Han fick upp en enda signalkräfta ur Lake Errock. Reslout slängde han tillbaka den i sjön och for istället till IKEA. Där fick han reda på att kräftorna tyvärr inte släppts genom tullen så han fick vända hem tomhänt. Då hade han redan köpt alla ingredienser (läs nubbe och dill)...
Dela med andra:    

Kommentarer
Tess säger:
Såg Motala och var tvungen att kolla läget....själv har jag ätit kräftor från boren...stora och härligt goda....
Postat 2006-08-20 10:44  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Födelsedag
17 år sedan
En kort genomgång av Kanada B.C. julen 06
17 år sedan
Göta Kanal
18 år sedan
Latvia II - Arturs Irbe