Stöd Ukraina

Magicas blogg

Tisdag 20 Januari 2009

Världen är så liten så liten

Jag stod och borstade tänderna igår morse. Tankarna far omkring på egen hand i huvudet och så klart finns där massor med tankar om den nyss avlutade semestern i Hurghada, Egypten. Då slår det mig plötsligt…..

Elgona som gett mig tips inför min Egyptenresa här på sidan, var det inte henne jag stötte ihop med i en bokhandel här i stan, dagen innan jag åkte på min resa? Jag stod och letade karta över Egypten och det gjorde hon med. Vi började prata och hon berättade lite om en längre resa hon gjort i Egypten, gav mig lite tips inför min och jag frågade lite om hennes resa. Tänkte inte mer på det…förens då i går morse när jag borstade tänderna. Jag gick omedelbart in på hennes sida och snokade och det var en hel del foton från Göteborgstrakten där. Skrev då till Elgona och beskrev mig och situationen och…JAPP, det var hon. Vad roligt att ha träffats.

Är det inte helt fantastiskt hur man gång på gång upptäcker hur liten världen är? Blir den dessutom mindre och mindre ju äldre man blir?

Dela med andra:    

Kommentarer
Gullsing säger:
Ja, man kan bli förbluffad ibland, som vi blev på Rhodos i somras. Då träffade vi en herre, som bor i samma hus som vi. Vi har alltså snart bott här i 8 år och han i över 34. Först pratade vi engelska med varann, för det fanns så många finska gäster på hotellet. Vi tog för givet, att han hörde till dom.

Gilla
Postat 2009-01-21 17:43  Anmäl
Sierra säger:
Det är så sant som det är sagt och vilken häftig bild...
Postat 2009-01-20 18:50  Anmäl
Mpc säger:
ja den är liten världen pytte liten
Postat 2009-01-20 17:46  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet