Stöd Ukraina

Magicas blogg

Fredag 16 Januari 2009

Jag slickar saltet från Röda Havet av läpparna

Ja, då var man tvungen att laga sin egen frukost igen. Det är inte bara att kliva upp så står den serverad i matsalen. Men det är faktiskt riktigt gott att få äta egen frukost. Jag hostar det sista dammet av Sahara ur lungorna medan jag gör mitt kaffe efter frukost.

Att kaffe kan vara så gott. Jag tar nog en kopp till att bara njuta av. Vi har inte fått riktigt kaffe efter frukost på hela veckan. Det som serverades på hotellet var för det mesta både svagt och svalt. Jag sitter med mitt kaffe, slickar det sista saltet från doppet i Röda Havet i går morse av läpparna och min bikini hänger på tork i mitt eget badrum. Tänker tillbaka på veckan i Hurghada, Egypten. Jag har packat upp det lilla jag köpt, lagt upp det på soffan och tittar nöjt på det när jag går förbi.

Semestern har varit fantastiskt rolig och bra. Vi har träffat massor med roliga människor, haft bra väder, sett lite av turistsevärdheter man ska se och njutit av att ta dagen som den kommer. Vi har såklart missat massor men jag får väl åka dit fler gånger. Detta var min första gång i denna världsdel och en snabb sammanfattning av det lilla jag så här långt sett av Egypten och dess folk är positiv. Jag tycker det är vackert på ett kargt sätt, folket var mycket trevligt vart vi än kom och så här på vintern så var det ett mycket passande klimat för mig och min väninna.
Jag kommer absolut att försöka åka dit igen men då blir det nog inte charter. Jag har nu blivit nyfiken på hur landet egentligen är, hur det är utanför turistorten, hur människorna lever ”på riktigt”.
Dela med andra:    

Kommentarer
Elgona säger:
ja du det är ngt helt annat.
att titta under ytan,de e de som ger själva resan en själ..
Detta koruppta land ,jag undrar ibland hur befolkningen står ut,,dom som inga pengar har,kommer ingen vart,dom som har kan betala mutor för allt..det är hemskt....
drogerna flödar,,de är navet i livet för många,,
vad man väntar sej efter dagens slut,är en varm målid,en duch o att droga sej med vännerna....
Postat 2009-03-15 19:02  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet