Hej hej
Jacobs mamma här. Han har inte tid att blogga idag för han ville hellre leka med pappa medan vi väntar på att vår mat ska komma. Det är verkligen inte illa, att ens största utmaning när det gäller mat är att välja ur en meny. Idag blir det sweet and sour seafood för mig, Stefan valde något som vi inte vet vad det är och för säkerhetens skull valde han spicy. Jacob och Charlie får korv. Något som är otroligt skönt är att Jacob verkligen börjar tycka om annat än sin förbenade burkmat. Idag tex har han, förutom välling och gröt, ätit banan med enorm aptit och mycket rissoppa med kyckling till lunch som han mmmm-ade sig i och även försökte äta själv med sked.
Nu har vi varit här i två veckor och det känns som om vi börjar komma in i en bra rutin gällande det mesta. Visserligen är det ett litet projekt varje gång man ska äta eller åka till stranden men så är det nu och vi har vant oss. Två dagar i rad har vi tagit det lugnt hemma vid huset/poolen och låtit Jacob sova sina ca 30 minuter på förmiddagen medan Charlie vill bada eller göra något annat. När Jacob vakant har vi packat in oss i moppen och åkt till stranden. Där finns två matställen att välja på så då kör vi lunch, leker i skuggan och efter ett tag är det dags för Jacob att sova igen. Charlie verkar älska livet här. Han badar som en tok och är inte det minsta rädd för varken vågor eller att få saltvatten i både ögon och ansikte. Han hittar lätt kompisar, både jämngamla och dem som är ett par år äldre. Här om dagen när vi satt och lekte i sanden ritade han helt plötsligt sin första huvudfoting! Jag blev så överraskad, glad och nästan lite rörd. Vår stora fina kille!
När vi badat och solat klart och Jacob vaknar har vi börjat bege oss hem och avslutar eftermiddagen i poolen. Stefan har köpt sig träningskort på ett gym en bit bort och försöker åka varannan dag för att träna. Jag borde verkligen ta tag i min träning som var så bra innan jag åkte men har svårt att hitta energin till att ge mig ut på en runda i värmen, lite också för att det är en del vildhundar både här och där och det känns lite olustigt.
När barnen somnat för natten idag ska Stefan kolla på hockeyn som han spelat in och jag ser med spänning fram emot sista delen av Bron som även den finns inspelad. Nu kommer strax vår mat så jag ska avsluta. Bilder på huvudfoting och lite annat kommer inom kort.
Puss och kram till alla där hemma!