Stöd Ukraina

Jacob12s blogg

Torsdag 28 November 2013 - Rayong
Resealbum: Thailand 2013

Boendekoll, vattenland och djungelrestaurang

Hohojaja, vilka fullspäckade dagar vi haft - men väldigt roligt!

Igår åkte vi till några vi träffade på en middag för att kolla deras område där dem hyr hus. Vi kände till det sedan tidigare eftersom mamma och pappa kollade på det området när vi letade boende men valde bort det eftersom det låg så långt bort från allt. Dem hade rätt. Området och poolen var verkligen toppen och det som var bäst var att det fanns en restaurang vid poolen men i övrigt så tyckte vi att det vi har nu är bättre eftersom det trots allt går att promenera till mat och affärer här. Hur som helst, där lajjade vi i poolen med Nova (2 år) och hennes syster Svea (6 månader). Efter lunch hoppade vi upp på moppen och åkte hem så att Jacob kunde sova middag hemma medan vi badade och tog det lugnt vid poolen. Middagen hade vi planerat med Alma och hennes familj men strax innan vi skulle åka iväg så öppnade sig himlen och regnet öste ner och bara fortsatte. Vi bestämde oss för att beställa hem mat och ta en lugn kväll hemma istället.

Idag började vi tidigt. Kl 6 gal jag som en tupp och väckte resten av familjen, även brorsan som också sover i samma sovrum som oss nu. Mamma och pappa ska tydligen vänja oss att sova i samma rum inför Koh Chang där vi ska dela på 20kvm i många veckor. Första två nätterna har gått som smort. Jag sover som en kung och behöver på sin höjd napphjälp en eller ett par gånger. Charlie ligger även han i sin resesäng och verkar tycka att det är lite mysigt. Han har haft hosta på kvällar och nätter sedan vi kom men nu är den bättre, kanske är det bättre luft i stora sovrummet.
Hursomhelst, tidigt start = tidigt frulle = startklara för stranden vid 09. Vi packade in oss i moppen och åkte till stranden där pappa släppte av mig, Charlie och mamma innan han for vidare till gymmet för att träna. Mamma verkade väldigt nöjd med timingen eftersom planen var att jag skulle sova vilket jag gjorde så att hon och Charlie kunde softa och leka i sol och sand i en hel timme innan jag vaknade. Lagom till att jag vaknade kom pappa och även Alma med familj. Vi lekte och åt lunch tillsammans. Både jag och Charlie åt rissoppa med kyckling med stor aptit. Jag avrundade med en banan, tänk att jag hittills varit så svårflirtad när det gäller bl.a. banan - jag har missat många goda stunder i mitt liv och det tänker jag ta igen nu! Eftersom vi hade en eftermiddags utflykt inplanerad så åkte vi hem efter lunch så att jag och Charlie kunde sova middag hemma i svalkan. När vi vaknade hade mamma och pappa packat väskor med badkläder och lite annat och så kom en minibuss och plockade upp oss och Alma och Co. så bar det iväg till Classic Forest Restaurant och ett intilliggande litet vattenland.

Vi började med att gå till vattenlandet och där var vi alldeles ensamma! Det fanns flera olika pooler, hängbroar, små grottor och fyra vattenrutschkanor. Charlie och pappa åkte några vattenrutschkanor tillsammans men mamma var lite nervös och valde att åka själv. Hon tjoade och tjimmade redan innan hon ens kommit upp till kanan och fortsatte högljutt med det tills hon plaskade ner i vattnet. Charlie älskade det och tyckte att det var superspännande att simma in i de små grottorna Vi badade i någon timme innan vi gick bort mot den omtalade djungelrestaurangen. Man gick som i en uppbyggd djungel med dammar, broar och gångar. Vi matade karpar och såg flera svarta svanar. Jag vet ju knappt vad en svan är, än mindre hur dem brukar se ut, men det var tydligen väldigt häftigt att dem var svarta. Eftersom vi var på ett så häftigt ställe och jag ville bidra till den goda stämningen så bestämde jag mig för att uppföra mig exemplariskt under middagen och satt nöjt i min stol i 1,5 timme. Lite av anledningen till att jag höll mig så lugn var att mamma och pappa alltid såg till att jag hade något att pilla och äta med. Jag tryckte i mig majskrokar, russin, banan, ris, min mat, lite av mammas mat och så fick jag smaka av glassen som de andra beställde in efter maten. Behöver jag säga att jag bara orkade 1/3 av min välling?!

Nu är vi hemma efter en fullspäckad och bra dag. Imorgon är sista dagen som Alma är här så vi ska nog åka till stranden med dem imorgon och sedan äta på deras favoritrestaurang som vi ännu inte testat.

Nu säger jag god natt från min säng!

Dela med andra:    

Kommentarer
Tjena, Lydia här!

Wow vilket häftigt vattenland! Där skulle man vara. Ni verkar ha det himla bra. Jag är ganska snorig, vilken gång i ordningen säger mamma är oklart och undrar hur det ska bli när jag ska börja på nåt som heter förskola. Tydligen tror de att jag kommer stortrivas där i alla fall, vi få se hur det blir med det. Mamma har hängt upp massa fina lampor här hemma och vi har små tontar som jag tycker är himla fina. Ibland kommer hon hemsmusslandes med något, tänker att det är mina julklappar :)

Mamma hälsar att dina päron ser äckligt bruna ut och att morsan din ser himla fit ut. Vad nu det betyder. Ge Charlie en stor puss ftån oss alla och be honom ge en till dig!

Nu måste jag röja lite till här hemma :)
Postat 2013-12-01 16:00  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet