Stöd Ukraina

Jacob12s blogg

Torsdag 5 December 2013 - Rayong
Resealbum: Thailand 2013

Trasig dator

Hej på er där hemma!

Hörde av storkusinerna att den första snön föll över Stockholm idag. Hoppas det kommer mer och att det ligger kvar tills jag kommer hem. Har ju aldrig sett snö vet ni.

Så himla typiskt. Igår när pappa satt och jobbade med sin dator så blev allt helt plötsligt svart och sedan startade den inte mer. Pappa som är bra på det mesta kommer säkert kunna fixa den men kanske inte förrän vi är hemma i Sverige igen så nu blir det till att skriva dagbok på iPaden och det tycker jag är lite klurigt. Tydligen är det lite krångligare att lägga upp bilder också men vi får försöka lösa det på något vis. Tills dess får ni nöja er med text.

I går förmiddags tog vi en moppetur, skulle tydligen passas på när jag ändå skulle sova. Det tackar jag för eftersom jag tycker att det är så fasligt trist att sitta fast så jag skriker och gormar mest hela tiden. Vi åkte runt och kollade omgivningarna vilket inte var så värst upphetsande annat än när mamma just sagt att det vore cool att få se en orm (när man ändå sitter säkert uppe i moppen) så hojtade pappa strax efter och pekade på marken en bit framför oss. Där minsann ringlade en snabb rackare rakt över vägen och snabbt ner i diket, mamma uppskattar att den åtminstone var en meter lång. Tyvärr hann hon inte ta kort och inte heller Charlie hade turen att se den då han mest var upptagen med att prova olika sittställningar som man kan få till på sätet när man inte behöver (kan) sitta fast. Vi åkte till er pir och kollade in fiskare som satt i sina sjöstugor och lagade nät och på vägen hem igen så stannade vi och köpte massor av spännande frukt i ett stånd. Åh, glömde nästan! Förutom att några av oss såg en orm så fick sig Charlie en liten överraskning precis innan vi gav oss av på morgonen. Just som han skulle stoppa i foten i sin ena toffla så tittade en padda tillbaka på honom inifrån toffeln! Mamma var inte ute på altanen just då men blev snabbare än blixten tillkallad av pappa som skräckslaget förklarade att hon måste komma NU för att ta bort en padda ur Charlies toffel. Mamma impade på oss alla tre, tog lugnt toffeln med paddan i, men brorsan hack i häl, och släppte ut den i buskarna bakom huset.

Idag körde vi 9-15 på stranden. Brorsan har hittat sitt trotshumör igen och "kan driva vem som helst till vansinne emellanåt" som mamma mumlar titt som tätt och nu när han blivit lite närmre vän med Elise och Albert så vill han gärna domdera och testa gränser på ett ganska trist och provocerande sätt. Vi får hoppas på att han snart kommer tillbaka till det lite mer behagliga modet som vi fick se i början av resan.
En cool och rätt oväntad sak, skulle ju iallafall aldrig falla mig in, som hände idag var att Charlie plötsligt sa att han ville ta massage när vi var på stranden. Sagt och gjort, där låg han helt plötsligt och blev omhändertagen i 30 minuter. Dock under milt tvång inkluderande en påhittad Bamsesaga av pappa de sista 27 minuterna. Charlie tyckte nämligen att 3 minuter fick vara nog men då var mamma och pappa hårda och sa att vissa saker måste man fullfölja. Det finns en uppsjö hittepåsaker som C vill ha/göra och sedan i princip gnäller sig ur och det måste det tydligen "markeras och sättas stopp för". När massagen var slut kom han glatt skuttandes ur "hyddan" så det verkar inte ha gått någon större nöd på honom.

När vi kommit hem på eftermiddagen bestämde vi oss för att ta en promenad längs vår strand för att kolla läget. Det är tydligen thailändska kungens födelsedag idag som firas med ledighet och strandhäng. OJ vad folk det var på stranden! Massor av familjer och andra sällskap som picknickade, åkte ringar efter vattenskoter och lekte i sanden. Vi fick rätt mycket uppmärksamhet eftersom vi dels var den enda västerlänningar så långt ögat kunde nå och dels för vår ride dvs tvillingvagnen. Det var så härligt i eftermiddagssolen och magarna började kurra så vi gick till Sunshine bar och åt middag.

Nu är vi hemma och det är sovläge. Vi hoppas på att kunna dela med oss av nya bilder så snart som möjligt!

Eeee daaaaaa (mitt favoritord just nu i kombination med en väldigt drottninglik vinkning)

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet