Igår blev en riktig hemmadag. Vi hängde vid poolen på förmiddagen medan jag sov men eftersom poolområdet inte är gjort för extremt mobila och galna ettåringar så gick pappa hem med mig när jag vaknade. När mamma och Charlie kom efter en stund åkte vi till Shade Tree som drivs av en jättegullig kvinna som mer än gärna sitter och leker med oss och försöker lära sig lite svenska ord. Hon blev väldigt imponerad av Charlies thailändska " Sawadee Kap" (hej) och "Kap kun Kap" (tack). Jag ska öva i smyg men tills dess lyckas jag charma de flesta med mina vevande armar, luta huvudet på sned och säga eeeee daaaaa. På eftermiddagen lyckades föräldrarna med konststycket att söva oss samtidigt i varsin vagn, så att vi kunde ligga på varsin sida av poolen, och vi drog av drygt 1,5 timme medan dem lapade sol och hann prata med varandra. Tydligen är det för mycket ös när vi är vakna så att det är en utmaning att få mer än ett par meningar i stöten sagda.
När det var middagsdags for vi med moppen till Villa Bali för ett sista häng med Elise, Albert och Co eftersom det är dags för deras hemresa. Jag hoppas att vi får till en liten reunion hemma framåt vår/sommar.
Idag var det gymdag för pappsen så han droppade oss på stranden innan han åkte vidare. Sista biten till stranden körde mamma moppen för första gången. Hon tyckte att det var väldigt kul även om det trots sidovagn kändes lite svajigt. Inte som att köra DT tydligen.. Nu när hon fått smak på det blir det nog mer övningskörning och vänstertrafikvana sedan är det bara att hålla i hatten!
Efter lunch packar vi ihop och åkte hem för att möta upp Terese, Marcus, William och Jonathan som kom från Göteborg imorse. Det var jättekul att se dem och vi hängde resten av eftermiddagen innan det blev dags för tidig middag och sedan knopplådan för våra jetlaggade vänner.
Nu är det sovdags för mig och lördagsmys för övriga. Hmpf... Lördagsmys Schnördagsmys. Löjligt!