Stöd Ukraina

Tigerfishs blogg

Lördag 28 April 2007

Tilbaka i Sverige...

..och jag hoppas att om ni läser det här så har ni också tittade lite på nya bilderna jag har lagt upp...nyss tilbaka till sverige från Kenya...och det har varit underbart...spännande...jag råkade går rak emot en stor elefant tjur av mistag en dag när jag gick från ett ställe i safari kampen jag har jobbade i och var in en helt annat värld med tankar om något annat än det jag skulle har visade lite mer uppmärksamhet till...och så hörde jag ett ljud och lyfte min blick för att står ögat mot öga med en STOR elefant bull! Ojdå...han var förvånade och lite rädd...jag var förvånade och...jaa kanske jag var lite mer än lite rädd men ändå...man måste ser ute som man är större och tuffare än man är...så tveka inte...SKRIK!!!

Och viftar med armar - precis som jag hade tänkte..så tänkte han också och så kom han....i två tre stora steg så rusade han emot mig med huvud högt upp och betarna pekade över mitt huvud...hans öron var helt utsprid och han tittade ner på mig över betarna och snabeln när han stannade typ fem meter ifrån mig...han stannade och jag höll på att kollapsa...

men jag lyckades ta mig steg för steg försiktigt och med "dignity" till en hydda som var bara fem meter bredvid mig...jag är helt säkert att om jag hade försökte att springa så hade hanförfoljt anfallan och kanske had han knuffade mig över...eller...det är inte mycket värde att funderar för mycket ibland...men det är viktigt att man aldrig tappar respekten för denna mijö man befinner sig i!

Hej ho...gotta go...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet