Stöd Ukraina

Tigerfishs blogg

Fredag 9 Mars 2007

AFRIKA!!!!!!JAG ÄLSKAR DET

Jaa....nu är jag här igen...det är varmt...det är torrt - det är vacker....
DET ÄR DEN ABSOLUT BÄSTE JAG VET OCH JAG ÄLSKAR DET:)
Jag önskar bara att det fanns fler svenskar som kunde fattar hur otroligt speciellt det är här - för många svenskarna tror att Afrika är ett land av fattigdom...sjukdom...svält(??Starvation??) och mycket annat vilken är inte så bra...:(
Och många fler som kom här på safari och resa runt i minibussar och chauffeur vilken är oftast bra killar men vet inte så mycket om hur man visar det bästa som finns här...

Det är aldrig någon tävling....när jag har varit ute med olika resenärerna på safari...så oftast det händer att andra resenäerena blir lite (eller mycket) avundsjuk över de djur att andra har sett men inte de själva...och ofta så händer det också att folk bara skjutsa runt och titta på djur men ser inget....även om djuren finns rak framför de - så tittar de på djuren - ta en bild/foto...och skynda iväg igen...i letande efter fler...mer exotiska djur...eller något...afrika är verkligen magiska...och jag önskar att ni kunde vara här med mig så att jag kunde visa upp lite av det för er allihopa....

puss och kram och kom till Afrika!!!

Vi ses vid vattenhål;)
Dela med andra:    

Kommentarer
Roy säger:
Ja, även jag är hårt märkt av mamma Afrika...
Postat 2007-03-10 19:22  Anmäl
Mariat säger:
Jag vet hur underbart det är och jag är så avundsjuk! Önskar jag också kunde åka till Afrika här och nu!
Postat 2007-03-09 13:32  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet