17/8:
Tidig handbollsmatch, 09.00, Sverige-Brasilien. En ny måstematch. Vid vinst skulle det bli kvartsfinal för Sverige. Brevid mig på
läktaren satt en amerikan som såg sin första handbollsmatch. Efter tre minuter älskade han sporten! Första halvlek var det
jämnt mellan lagen och en viss nervositet smög sig in . Smög sig in på läktaren gjorde också Tv4´s reporter Ulf Kristoffersson.
Han ville göra ett reportage om oss så vi bytte nummer för att kunna stråla samman senare. En annan reporter som kom från
Whashington Post gjorde en intervju med oss angående våra fina tesilar till glasögon. Andra halvlek var tuff men svenskorna
började få kommandot och på slutet var det ingen fara, Sverige vann med 25-22 och glädjen bland spelarna var stor.
Kungaparet kom ner på planen och tackade spelarna. Jag och Emma åkte tillbaka till
hotellet för att checka ut. Då ville dom
ha pengar för en tvätt som vi inte hade gjort. Dom var dåliga på engelska och jag var trött och hungrig samt energin i kroppen
var obefintlig efter några dagars magproblem. Allt startade lugnt men slutade med att jag stod upp och skällde ut dom, kastade
pengarna på bordet vände och gick ut samtidigt som jag kläckde ur mig "BEN". Det betyder typ idiot på kinesiska och man
ska tydligen aldrig säga så men jag var rätt ursinnig då.... Jag hörde bakom mig -Don´t say that!!
En stund senare checkade vi in på Eastern hotell, tio meter från W-bar, skönt. Efter två timmars sömn åkte vi på friidrott.
SOM VANLIGT körde taxin fel och han ville inte fortsätta köra närmare stadion så vi fick gå en bra bit igen.
Vi hann precis in så att vi fick se Kallurs försök på 100 meter häck. Härligt, hon såg ju bra ut och gick vidare till semin.
Efter friidrotten träffade vi tv4 på W-bar. Dom ville följa oss ett dygn så det blev en mikrofon på tröjan och ordern "tänk inte
på kameran så går jag runt och filmar medan ni snackar vid bordet". Jaha, hur lätt är det att prata som vanligt med en kamera
som hittar en i olika vinklar? Efter några drinkar gick det lättare. Vi bestämde att fortsätta filma nästa morgon.